Pane Petře13, když je nedostatek peněz uhrazených jako měsíční záloha (a případně roční vyúčtování) služeb, tak se to musí doplatit z jediného dalšího zdroje, který společenství má, a sice příspěvky na správu domu a pozemku. I když ve vzorových stanovách se počítá dle stejného čl. XVI – „Hospodaření společenství“ s dalšími finančními prostředky získanými v rámci činnosti společenství.
Dostáváte vyúčtování příspěvků na správu domu a pozemku abyste věděli, kdo má kolik k 31.12 na (svém) příslušném účtu ? Požádejte účetní, aby vám ukázala v účetnictví, kolik máte vy. Možná se bude odvolávat na to, že ZoVB a Stanovy neurčují přesně obsah vyúčtování správy domu (počáteční stav, přírůstek, úbytek, stav 31.12, jak se to na zdejším fóru již řešilo a nedořešilo.
Pravděpodobně váš výbor nevymáhá nedoplatky (dluhy) za správu domu a pozemku. Dotyčná paní (a dalších 20) má asi vyrovnané platby služeb, ale na úkor toho, že má dluh na příspěvcích na správu domu. Zjistěte, jak to konkrétně je. Povinností výboru je nedoplatky vymáhat.
Ze zprávy o hospodaření předkládané 1×/rok v rámci odhlasovávané účetní závěrky by mělo být zřejmé, kolik jsou pohledávky (asi jen dluhy na zálohách) a závazky společenství.
Řešte to ve vašem společenství na schůzích nebo předem tak, aby byli účastníci na diskusi připraveni.
Poslední komentáře