Paní Paveleková napsala: „… na službách jako je společná elektřina, odpad, voda, zeleň, provoz budovy, bankovní služby, správa“
Máte v tom nepořádek, asi jako když pejsek s kočičkou pekli dort. Zeleň, provoz budovy, bankovní služby ani správa domu nepatří mezi služby spojené s užíváním jednotek. Pokud nemáte v rozpisu uvedeny odděleně náklady na služby a náklady na správu, pak nikdo nemusí nic platit, protože takový rozpis je absolutně neplatný pro neurčitost. Soud by mu dal nejspíše za pravdu.
(1) Ohledně přispívání na služby máte postupovat buď podle pravidel uvedených v Prohlášení vlastníka budovy, nebo máte odhlasována pravidla vlastní podle § 11 odst. 4 ZoVB. To platí s výjimkou tepla a teplé vody, pro které se uplatní postup podle vyhlášky č. 372/2001 Sb.. V první řadě ovšem musíte mít definováno co všechno jsou služby.
(2) Ohledně přispívání na správu domu platí, že se tak děje podle spoluvlastnického podílu, pokud dohoda neurčuje jinak. Zda máte nějakou dohodu víte pouze vy. (Dohoda může být obsažena v kupních smlouvách.) Opět platí, že musíte mít napřed jasno v tom, co spadá pod správu domu.
Zde není prostor pro dohady ani ze strany investora, ani z vaší strany. Co je psáno je dáno.
- Neexistuje-li žádná smlouva ohledně přispívání na správu, přispívá se podle spoluvlastnického podílu.
- Služby dodávka tepla a teplé vody se vždy rozúčtují podle vyhlášky č. 372/2001 Sb..
- Neexistují-li pravidla rozúčtování ostatních služeb, má SVJ smůlu a investor vám zaplatí co sám uzná za vhodné .
lake
Poslední komentáře