zúčtování fondu oprav mezi městem a SVJ

Vložil xproch (bez ověření), 12. Prosinec 2011 - 22:16 ::

Dobrý večer, mám dotaz ohledně zúčtování plateb do fondu oprav mezi městem a nově vzniklým SVJ. Náš konkrétní případ:

  • podle zákona došlo ke vzniku SVJ v březnu 2011 (zapsán třetí vlastník na katastru)
  • i přes naše urgence u správce a na městě, že musí svolat ustavující schůzi do 60 dní od data vzniku SVJ, jsme byli odkázáni na to, že si městské zastupitelstvo odhlasovalo svolání této stavující schůze až na chvíli, kdy v domě bude mít město již pouze 50%ní podíl (v domě celkem 37 různě velkých jednotek)
  • ustavující schůze SVJ proběhla tedy až v říjnu 2011 s několika měsíčním zpožděním

Do této doby platili a stále ještě platí noví majitelé bytů dle svých předpisů na účet města, s tím, že se peníze zúčtují ve prospěch SVJ po jeho vzniku a založení účtu.

Na říjnové ustavující schůzi se poprvé odsouhlasila výše příspěvku do fondu oprav dle jednotlivých podílů s platností od listopadu 2011. Před touto schůzí bylo pouze v kupních smlouvách k bytům uvedeno, že výše příspěvku do fondu oprav odpovídá výši nájemného (to, co platili nájemníci jako nájem se po odkupu jednotky do OV stalo ve stejné výši jejich platbou do fondu oprav od doby, kdy se stali vlasníky jednotek). Platilo tedy, že od března až do doby převodu každé bytové jednotky platilo město za každý vlastněný byt do fondu oprav ve výši nájmu a po převodu tuto částku platil nový majitel.

Nyní již máme jako SVJ založený účet a správce proto připravil pro město podklady pro zúčtování příspěvků do fondu oprav od března 2011, které nám mají být převedeny na účet. U bytů, které byly městem pronajímány a poté prodány nájemníkům, je v přehledu plateb uveden příspěvek do fondu, který skutečně odpovídá výši nájemného (92,– Kč za metr). Naším problémem jsou však nově vestavěné byty, které jsou od dokončení prázdné a město se je marně snaží prodat. Nájem v nich tedy nikdy stanoven nebyl a tak se na městě sami rozhodli, že za tyto byty nám do fondu oprav zúčtují platby ve výši pouhých 30,– Kč za metr. V prohlášení vlastníka jsou byty zaneseny a je tam také výslovně uvedeno, že platby do fondu oprav jsou hrazeny podle velikosti jednotlivých podílů. Je možné, aby nám tedy u tří nově vestavěných neobsazených bytů (které vlastní město) město takto jednostranně upravilo příspěvek do fondu oprav? Jakou formou se proti tomuto rozhodnutí můžeme bránit a donutit město, aby nám za tyto byty doplatilo do výše odpovídající jejich podílu, tedy 92,– Kč za metr? Děkuji, Xproch

Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.