Pojem Fond oprav (pomineme-li i nepřesnosti v daném příspěvku - např. že ne vždy je nutné takový příjem vlastníků zdanit, ale to nenáleží SVJ/výboru, ale právě vlastníkům) je většinou nepřesné označení. Pokud víte, co znamená u vás, je doporučeno používat ho alespoň jako "tzv. fond oprav".
Rozúčtování jednotlivých položek (jak na straně vlastníka, tak na straně výboru/SVJ/správce/účtů) by mělo být samozřejmé pro vůbec možnou kontrolu správnosti vyúčtování. Správce, ať už je to výbor nebo ne, samozřejmě moc dobře ví, kolik přesně stála např. elektřina pro výtahy a osvětlení, úklid společných prostor, odvoz odpadu, revize, kancelářské potřeby atd., a každý vlastník by měl trvat na rozdělení záloh i nákladů na správu alespoň dle rozumně obsažných položek (některé se dají sloučit, u jiných to rozumné není), a i dle toho, jak je to mezi vlastníky rozúčtováno (dle podílu na společných částech domu; dle počtu osob, pokud máte některé zálohy takto odsouhlaseny; dle jednotek, pokud je na tom dohoda všech...).
Poslední komentáře