Vložil lake, 8. Červen 2011 - 11:26

I když nevzniklo SVJ jako právnická osoba, je běžné stanovit odhadovanou výši nákladů na správu společných částí domu a přispívat na tento účel zálohami.

Nehovořte laskavě o „fondu oprav“. Družstvo – na rozdíl od vlastníků jednotek – má svůj fond oprav a naplňuje jej z vybraného nájemného. Do tohoto fondu ovšem ostatní vlastníci jednotek nemají právo strkat nos. Fond oprav družstva nemá naprosto nic společného s účtem záloh na správu domu, kam družstvo rovněž povinně přispívá.

Výši záloh jednotlivým vlastníkům sděluje osoba vykonávající funkci statutárního orgánu, tedy družstvo. Družstvo má rovněž právo vymáhat neplní-li některý z vlastníků jednotek tuto povinnost. Zajímavé by bylo zjistit, zda družstvo (jako vlastník jednotek ve vašem domě) také přispívá řádně na správu domu a pozemku, jak to mají činit i ostatní vlastníci jednotek.

Pokud někteří platí více, jiní méně, jak se jim zachce, pak se nedá říci nic více, než že v tom máte naprostý zmatek. Nevím jakou radu očekáváte: prostě si v tom udělejte pořádek.

Pokud toužíte, aby jeden „vchod“ utrácel jinak než druhý, změňte Prohlášení vlastníka a vybrané části domu změňte na části domu, společné jen některým vlastníkům jednotek. Pak si jejich správu bude financovat pouze ta skupina, pro kterou budou tyto části společné.

lake

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.