Vložil Pavel, 20. Březen 2011 - 17:59

Ann,

z obecného tématu „Doručování písemností v SVJ“ se omezím pouze na pozvánku na shromáždění.

Vadné vzorové stanovy, které bohužel jsou platné pro všechny SVJ od okamžiku vzniku SVJ do doby než jsou přijaty konkrétní stanovy SVJ, obsahují formulaci, že pozvánka musí být „doručena“. To je u velkých SVJ prakticky neproveditelné a tak většina prvních shromáždění je neplatně svolána, viz např. Pražák, 2. vydání, str. 180–181. Naštěstí se to málo ví a tak to není řešeno soudem.

Možné řešení pozvánek na shromáždění ve stanovách:

„Písemná pozvánka musí být vyvěšena nejméně 30 dní přede dnem konání shromáždění na vývěskách ve všech vchodech společenství. V případě předání kontaktní emailové adresy bude vlastníkovi jednotky tato pozvánka zaslána elektronickou poštou. Tento způsob však je jen doplňkovým a v případě nedoručení elektronickou poštou je bráno, že povinnost oznámení byla splněna vyvěšením písemné pozvánky. V pozvánce se uvede zejména datum, hodina, místo konání a program jednání shromáždění. Dále se v pozvánce uvede, kde se mohou členové společenství seznámit s podklady k nejdůležitějším bodům jednání, pokud nejsou tyto podklady k pozvánce připojeny.“

Dále se může nad rámec stanov pozvánka vložit do schránek a vylepit na vchodové dveře. Jen ignorant pak může tvrdit, že nebyl včas informován o shromáždění. U nás navíc na shromáždění říkáme rok dopředu, kdy se s odchylkou 2 týdnů bude shromáždění konat příští rok.

Protože u nás řada vlastníků žije v zahraničí, tak ušetříme posíláním pouhých emailů. :-))

Výše uvedený postup není v rozporu se ZoVB.

Vyvěšením na vývěskách se vyhnete problémům se SJM a nedoručené poště.

Pokud si necháte ve stanovách „doručování“, tak máte zaděláno na problém.

Hezký den!

Pavel

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.