Účetnictví SVJ

Vložil Sasha, 18. Únor 2011 - 7:54 ::

Připomínka k ZoVB. Vlastníci bytů se po koupi bytu automaticky stávají členy SVJ. Fungování SVJ podle zákona chápu (stanovy apod.). Co ale nechápu, je vedení účetnictví. Proč by v tomto případě nemohla fungovat jednoduchá evidence (příjem-výdej) bez registrační povinnosti, na což by stačily vědomosti většiny vlastníků. Veškeré činnosti spojené s dodavateli vést přes faktury nebo dohody o provedení práce (zde by měl povinnost odvést daň dodavatel služby jako u faktur). Zdanění nájmu ze společných prostor by logicky připadlo na každého vlastníka samostatně a ten by měl povinnost registraci k dani z pronájmu přihlásit na FÚ tak, jak to dělá s daní z nemovitosti.

Výhodou by bylo určitě nezanedbatelné – všem vlastníkům by byl jasný přehled (asi roční) příjmů a výdajů, který by měl ze zákona (jednou za rok) dostat od vedení SVJ každý vlastník písemně. Vedení SVJ by mělo být za svou práci určitě odměněno a záleželo by na vlastnících, jakou formu si zvolí. Platit z odměny SVJ ZP a daň ze super hrubé odměny považuji za nehoráznost. Zákonodárci by měli vysvětlit, jakou roli v tomto guláši hraje ZP.

Tento příspěvek jsem rozhodnuta poslat na MF. Příště, pokud dostanu odpověď, napíši, jak ministerstvo chápe drobné starosti svých občanů.

Sasha

Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.