Stále se zaobíráte technickou stránkou věci. Celý problém je v chování lidí. Požadujete nějaké obecné vzorce a definice, ale ty v lidském chování neexistují. Pokud je někdo zvyklý ponechávat otevřenou ventilačku nad termoventilem otevřeným na 2 překrytý záclonou po celou topnou sezónu v ložnice a tvrdit o tom, že v ložnici netopí, tak na to prostě žádný vzorec neexistuje. My podle údajů vystopujeme kde se děje něco divného. Nechci nikoho urazit, ale například člověk z rodinného domku se po přestěhování do domu s centrální dodávkou bude chovat dle dřívějších podmínek, protože si platil všechno a vždy sám, naopak po zavedení rozdělování nákladů v dnešní době u lidí, kteří bydlí v takovém domě celý život, trvá několik let, než si nechají vysvětlit nebo příjdou na to, že jejich přístup k vytápění bytu je nehospodárný. Na to nikdo definici neudělá, ale z údajů o měření řekneme, co se tam asi může dít. Nikdo to rád nepřiznává, ale po upozornění dojde v dalším období k nápravě. Průchodem tepla nedochází k násobkům rozdílů, k tomu dochází pouze a jenom nestotožněním se se systémem a pochopení jeho chování. Proti výpočtům, které uvádějí odborníci a soudní znalci nic nemám, jsou správné, ale opravdu nedokáží postihnout chování uživatele bytu. Výpočty budou správně použe v případě, že se v domě nebude nic hýbat, nic dít. Jsou to pouze a jenom střední hodnoty pro určení parametrů otopné soustavy. Jsou i lidé v rodinnýh domcích, kterým je v původně navrženém topném systému zima navyšují dimenze, ale to je už jenom jejich potřeba, mají na to atd. Běžně se již topné systémy poddimezovávají nebo nedosahují spotřeb, které jsou vypočítávány. Problematika je problémová stejně tak, jako nezdůvodníte vzorcem, proč jeden majitel auta má spotřebu 6 litrů a druhý na stejném a na stejné trase má spotřebu 8 litrů. Výsledkem je pouze a jenom lidský faktor a způsob jízdy. V. Helcl
Poslední komentáře