Dovolte,abych sdělil svůj názor na tuto problematiku. Problémem je, že v mnoha SVJ rozhodují o technických věcech ženy nebo muži v seniorském věku z jiných profesních oborů. Jsem předseda SVJ (do důchodu daleko) a současně manažer kvality z výroby leteckých motorů a nějaké povědomí o strojírenství snad mám.
Také jsme vybírali výtahy z možností velká čtyřka KONE, Schindler,Tyssen a Otis nebo různé lokální firmy vzhledem k patriotismu. Nicméně jako nikoho nenapadne nakoupit náhradní díly a postavit si vlastní auto (protože ví,že by to nikdy nevyladil jako výrobce z dílů z druhovýroby idealně a s originálníma by to vyšlo dráž a stejně to nevyladil jako automobilka), ne tak u výtahu. Z tohoto důvodu zmíněné Výtahy Ostrava v této diskuzi a jiné lokální firmy nemají šanci konkurovat velké čtyřce(bohužel daň za naší 40 letou izolaci).
Zvolili jsme před třemi lety nákladní výtah Monospace a malý výtah Nanospace. Ten dokonce v té době ještě neměl evropskou homologaci a do provozu nám jej schvaloval strojírenský zkušební ústav v Brně. Výtahy mají pravidelnou servisní péči a jezdí celou dobu bez problému.(přes 100 000 startů ročně). Já osobně se domnívám, že problémy s výtahama KONE jsou jen tam, kde se šetří na servisu. KONE totiž posílá fakturu na servis na oba dva výtahy za kvartál a mnoho představitelů SVJ, když vidí danou částku přemýšlí jak se jí vyhne nebo jí nějak sníží.
Poslední komentáře