Vložil lake, 3. Duben 2010 - 7:11

Pane Richarde,

zákon č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků (ZSDP) byl zrušen, včetně pozdějších novel č. 225/1994 Sb. a č. 323/1996 Sb. Od 1. ledna 2010 je účinný zákon č. 280/2009 Sb. (daňový řád).

Mimochodem, Váš zde vyjádřený názor je jakýsi právní fatalismus: nic není jisté, nikdo nemůže říci nic předem, vše je složité, vše je případ od případu. Vše záleží na tom, jak se Ouřad vyspí a jak všemocný Ouřad rozhodne.
-----------------------------------------------------------
I když úvodní příspěvek pana Pavla byl míněn spíše obecně, vrátím se k osudu jím zmíněného problému lhůt 3+1 nebo 3+0 k zahájení daňové kontroly (§ 47 odst. 1 zákona č. 337/1992 Sb. o správě daní a poplatků).

Problém vyvstal proto, že zákonodárce svázal počátek běhu tříleté prekluzivní lhůty s okamžikem "vzniku povinnosti podat daňové přiznání", avšak tento okamžik nedefinoval (s výjimkou zákona o DPH a zákona o spotřebních daních).

Nakonec vše vyřešil zákon č. 280/2009 Sb. (daňový řád) takto:
§ 148 Lhůta pro stanovení daně
(1) Daň nelze stanovit po uplynutí lhůty pro stanovení daně, která činí 3 roky. Lhůta pro stanovení daně počne běžet dnem, v němž uplynula lhůta pro podání řádného daňového tvrzení, nebo v němž se stala daň splatnou, aniž by zde byla současně povinnost podat řádné daňové tvrzení.

Lhůta se v taxativně vyjmenovaných případech prodlužuje o 1 rok, takže podnikatelé si nepolepšili ...

lake

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.