Vážený Anonymous,
prvně si ujasníme pojmy, jedná se o dva různé materiály:
- účetnictví SVJ – účetní závěrka,
- roční vyúčtování.
V účetnictví SVJ jsou veškeré doklady – faktury od jednotlivých dodavatelů. V souladu se stanovami vašeho SVJ či rozhodnutím shromáždění je průběžně schvaluje výbor a 1× ročně je schvalovaná shromážděním vlastníků zpráva o hospodaření za předcházející rok. Rozsah tohoto dokumentu a způsob předkládání jednotlivým vlastníkům by měl být opětovně určen vašima stanovama či usnesením shromáždění vlastníků.
Pro roční vyúčtování se z účetní závěrky vypisují součtové náklady jednotlivých položek krátkodobé zálohy(služeb a některé náklady související se správou domu), které se vyúčtují proti skutečně zaplaceným zálohám jednotlivých vlastníků, čímž vyjde přeplatek nebo nedoplatek. V případě otopu a ohřevu tepla platí ustanovení závazné vyhlášky č.372/2001 Sb.
Dlouhodobá záloha ze nevyúčtovává (tzv.Fond oprav), ta se pouze zúčtovává a její zůstatek se převádí do následujícíhio roku, pokud rozhodnutím shromáždění není stanoveno jinak. Zpravidla se vyčíslují příspěvky vlastníků, dále případné příjmy na 1 spoluvlastnický podíl, a náklady na jeden spoluvlastnický podíl.
Matějka
Poslední komentáře