Vložil Matějka Jaroslav, 24. Červen 2009 - 17:49

Vážený Anonymous,

prvně si ujasníme pojmy, jedná se o dva různé materiály:

  • účetnictví SVJ – účetní závěrka,
  • roční vyúčtování.

V účetnictví SVJ jsou veškeré doklady – faktury od jednotlivých dodavatelů. V souladu se stanovami vašeho SVJ či rozhodnutím shromáždění je průběžně schvaluje výbor a 1× ročně je schvalovaná shromážděním vlastníků zpráva o hospodaření za předcházející rok. Rozsah tohoto dokumentu a způsob předkládání jednotlivým vlastníkům by měl být opětovně určen vašima stanovama či usnesením shromáždění vlastníků.

Pro roční vyúčtování se z účetní závěrky vypisují součtové náklady jednotlivých položek krátkodobé zálohy(služeb a některé náklady související se správou domu), které se vyúčtují proti skutečně zaplaceným zálohám jednotlivých vlastníků, čímž vyjde přeplatek nebo nedoplatek. V případě otopu a ohřevu tepla platí ustanovení závazné vyhlášky č.372/2001 Sb.

Dlouhodobá záloha ze nevyúčtovává (tzv.Fond oprav), ta se pouze zúčtovává a její zůstatek se převádí do následujícíhio roku, pokud rozhodnutím shromáždění není stanoveno jinak. Zpravidla se vyčíslují příspěvky vlastníků, dále případné příjmy na 1 spoluvlastnický podíl, a náklady na jeden spoluvlastnic­ký podíl.

Matějka

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.