Znovu k problematice účtování SVJ
Paní Klainová, pane Pavle, dnes jsem se tu ptala ohledně toho, že nám správce (SBD) nedodává závěrku. Teď jsem k tomu zjistila další informace, tak prosím o Váš odborný názor.
Údajně na nás nepohlížejí jako na právnickou osobu, protože mají smlouvu o zajišťování správy sepsanou pouze mezi SDB a jednotlivými vlastníky. Proto prý účtují jen „fond oprav“ (vím že je to nesprávný termín, ale je prostě zakořeněný) a pak ještě jakýsi jeden účet, z kterého jdou náklady typu pojištění.
A až vypovíme tyto smlouvy a sepíšeme s nimi novou smlouvu o správě, tentokrát mezi SVJ a jimi, tak o nás začnou účtovat trochu jinak. Ale prý výsledovku a rozvahu ať stejně nečekám…???
Nejsem účetní, ale tohle prostě nemůžu pochopit. I kdyby nakrásně měli pravdu v tom, že se při smlouvě s jednotlivými vlastníky účtuje jinak (ikdyž to nechápu, protože přece přesto účtují celé společenství), tak v této smlouvě mezi SBD a vlastníkem stojí, že „správce je povinen 1×ročně předložit vlastníkům zprávu o své činnosti související se správou domu vč. výsledku hospodaření domu …“ – neříká ale konkrétně nic o účetní závěrce.
Ovšem ve stanovách se už mluví o schvalování účetní závěrky.
Laicky řečeno – správce vedoucí účetnictví nám závěrku nedodá, ale výbor za ni zodpovídá a má nám ji předložit ke schválení.
Je tento stav vůbec možný? Doufám, že jsem to napsala trochu srozumitelně, jsem z toho neskutečně rozhozená… díky za pochopení.
hanaf
Poslední komentáře