Vážení, dával jsem zde dfotaz jak SVJx stavební úřad, děkuji za všechny podněty. Rozhodně si Vážím reakcí, věcí se nadále zabývám, nebot podle mého názoru stavbní úřad porušeje více zákonůl než se vůbec zdá. Společenství vlastníků je v souladu se zákonem 72/1994 Sb právnickou osobou, která je podle § 9 : způsobilá vykonávat práva a zavazovat se pouze ve věcech spojených se správou, provozem a opravami společných částí domu (dále jen „správa domu“), popřípadě vykonávat činnosti v rozsahu tohoto zákona a činnosti související s provozováním společných částí domu, které slouží i jiným fyzickým nebo právnickým osobám. Statutárním orgánem společenství je výbor nebo pověřený vlastník. Za výbor jedná navenek jeho předseda, kterého výbor zvolí z řad členů výboru. Jde-li o písemný právní úkon, musí být podepsán předsedou výboru a dalším členem výboru.
V souladu se zákonem 183/2006 Sb § 109 v rámci stavebního řízení je stanoveno, kdo je účastníkem řízení, v souvislosti se stavebním řízením v rámci SVJ dle bodu g) : je účastníkem řízení společenství vlastníků jednotek podle zvláštního právního předpisu ve stavebním řízení, které se týká domu nebo společných částí domu anebo pozemku.
Dle zákona č. 99/1963 Sb § 21
(1) Za právnickou osobu jedná
- její statutární orgán; tvoří-li statutární orgán více fyzických osob, jedná za právnickou osobu jeho předseda,
Tento požadavek na doložení souhlasu vlastníků bytových jednotek stavebnímu úřadu považujeme za absolutně nezákonný, žádným právním předpisem toto není stanoveno. Je vnitřní záležitostí společenství přijetí takového usnesení zákonem stanovou hranicí 75 % vlastníku. Přehlasovaný vlastník , který nesouhlasí se stavebními úpravy může ve lhůtě 6 měsíců podat žalobu u příslušného občasného soudu na zrušení usnesení. Podání plné moci a souhlasu výborem společenství , který je řádně zvolen a zapsán v obchodním rejstříku , ke stavebnímu řízení je podle našeho názoru dostatečně opřený nejen z hlediska zákona 72/1994 Sb, ale také o Zákon 99/ 1963 Sb § a zákon 500/2004 Sb . V žádném právním dokumentu není stanovena povinnost SVJ prokazovat způsob hlasování nebo dokládání souhlasu podpisy vlastníků. porušování Zákona č. 500/2004 a to : § 2) §2 (1) Správní orgán postupuje v souladu se zákony a ostatními právními předpisy, jakož i mezinárodními smlouvami, které jsou součástí právního řádu (dále jen „právní předpisy”). Kde se v tomto zákoně mluví o zákoně, rozumí se tím též mezinárodní smlouva, která je součástí právního řádu. §2 (2) Správní orgán uplatňuje svou pravomoc pouze k těm účelům, k nimž mu byla zákonem nebo na základě zákona svěřena, a v rozsahu, v jakém mu byla svěřena. §2 (3) Správní orgán šetří práva nabytá v dobré víře, jakož i oprávněné zájmy osob, jichž se činnost správního orgánu v jednotlivém případě dotýká (dále jen „dotčené osoby”), a může zasahovat do těchto práv jen za podmínek stanovených zákonem a v nezbytném rozsahu. §2 (4) Správní orgán dbá, aby přijaté řešení bylo v souladu s veřejným zájmem a aby odpovídalo okolnostem daného případu, jakož i na to, aby při rozhodování skutkově shodných nebo podobných případů nevznikaly nedůvodné rozdíly. § 4
§4 (1) Veřejná správa je službou veřejnosti. Každý, kdo plní úkoly vyplývající z působnosti správního orgánu, má povinnost se k dotčeným osobám chovat zdvořile a podle možností jim vycházet vstříc. § 6
§6 (1) Správní orgán vyřizuje věci bez zbytečných průtahů. Nečiní-li správní orgán úkony v zákonem stanovené lhůtě nebo ve lhůtě přiměřené, není-li zákonná lhůta stanovena, použije se ke zjednání nápravy ustanovení o ochraně před nečinností (§ 80). §6 (2) Správní orgán postupuje tak, aby nikomu nevznikaly zbytečné náklady, a dotčené osoby co možná nejméně zatěžuje. Podklady od dotčené osoby vyžaduje jen tehdy, stanoví-li tak právní předpis. Lze-li však potřebné údaje získat z úřední evidence, kterou správní orgán sám vede, a pokud o to dotčená osoba požádá, je povinen jejich obstarání zajistit. Při opatřování údajů podle tohoto ustanovení má správní orgán vůči třetím osobám, jichž se tyto údaje mohou týkat, stejné postavení jako dotčená osoba, na jejíž požádání údaje opatřuje. § 8
§8 (1) Správní orgány dbají vzájemného souladu všech postupů, které probíhají současně a souvisejí s týmiž právy nebo povinnostmi dotčené osoby. Na to, že současně probíhá více takových postupů u různých správních orgánů nebo u jiných orgánů veřejné moci, je dotčená osoba povinna správní orgány bezodkladně upozornit. § 30 Úkony právnické osoby
§30 (1) Jménem právnické osoby činí úkony ten, kdo je k tomu oprávněn v řízení před soudem podle zvláštního zákona.[22] a dále je porušováno základní ustanovení Zákona 183/2006 Sb a to : § 4 (1) Orgány územního plánování a stavební úřady přednostně využívají zjednodušující postupy a postupují tak, aby dotčené osoby byly co nejméně zatěžovány a aby v případě, kdy lze za podmínek tohoto zákona vydat v dané věci, zejména u jednoduchých staveb, pouze jedno rozhodnutí, upustily od dalšího povolování záměru. A navíc, mám v ruce rozsudek Nejvyššího správního soudu, ve kterém je o podobném postupu jednáno.
Poslední komentáře