- Vložil V.: „Proto byla věc neodkladně řešena, aby se vratky objevily ve starém roce, nikoliv v roce novém.“
V tom se ovšem naprosto mýlíte ! Nákladem na službu poskytovanou v předchozím zúčtovacím období nejsou žádné „vratky“, ani přeplatky, ani nedoplatky.
Nákladem na poskytování služby je částka, uvedená v (řádném) ročním vyúčtování od dodavatele.
Tuto částku označuje zákon pojmem „skutečná výše nákladů“ (2013/67/§7). Jak jste sám napsal, řádné vyúčtování obsahující skutečnou výši nákladů bylo vašemu SVJ doručeno po reklamaci prvního (neřádného) vyúčtování. Od toho okamžiku bylo jasné, jakou částku rozúčtuje SVJ mezi příjemce služby.
Právě skutečná výše nákladů je tou částkou, která byla vynaložena na poskytování služby v roce 2023. A právě tato částka vchází u SVJ do rozúčtování služby „dodávka vody“, případně i „poskytování teplé vody“.
Při tom je naprosto bezvýznamné, zda výsledkem vyúčtování od dodavatele byl přeplatek (na zálohách uhradilo SVJ více), nebo nedoplatek (na zálohách uhradilo SVJ méně). Tyto skutečnosti mají význam pouze pro dodatečné vypořádání závazků mezi dodavatelem a odběratelem (vody). Je samozřejmě také bezvýznamné kdy byl případný přeplatek vrácen odběrateli (vratka), nebo kdy byl případný nedoplatek odběratelem uhrazen (doplatek).
Podle 2013/67/§7/1 platí, že vyúčtování doručí poskytovatel služeb příjemci služeb nejpozději do 4 měsíců od skončení zúčtovacího období. Tato dlouhá čtyřměsíční lhůta není samoúčelná; slouží nejen k tomu, aby odběratel obdržel od dodavatele vyúčtování dodávek za předchozí období, nýbrž také k tomu, aby odběratel měl dostatek času zkontrolovat vyúčtování a reklamovat případné jeho vady.
- Vložil V.: „Smluvní správce jednal vědomě chybně.“
To není pravda ! Smluvní správce pouze jedná podle pokynů které obdržel. Vždyť už jsem Vám to napsal jasně: Odpovědnost je na statutárech.
Justitianus
Poslední komentáře