Vodoměr - Závada na měření - zamítnutá reklamace
Dobrý den,
při posledním odečtu spotřeby vody se zjistilo, že po výměně nového vodoměru se hodnota spotřeby nepřičítá, ale odečítá a tak neměří správně. Tuto skutečnost jsme nahlásili, aby byla sjednána náprava, protože i jak nám bylo doporučeno, je v našem zájmu správné měření. Dodavatelem jsme byli dotázáni, zda nedošlo k výměně baterie či nemáme elektronickou, že se to stává (el. nemáme, baterie jsme neměnili nikdy ani jiné spotřebiče nebyly odpojeny/připojeny k vodovodu – vše bylo tak, jako do výměny, kdy původní vodoměr měřil správně).
Poté nám byl navrhnut reklamační postup, kdy přijede technik, situaci vyhodnotí a vodoměr vymění. Když se ukáže, že je vodoměr vadný, bude nám reklamace potvrzena, v opačném případě bude účtován poplatek za výjezd, práci a nový vodoměr. S tím jsme souhlasili (nepočítali jsme s tím, že by vodoměr byl bez závad, když dochází ke špatnému měření). Nový vodoměr už funguje tak jak má. Teď přišel protokol, že demontovaný (reklamovaný) vodoměr je bez závad a faktura za výše zmíněné.
Dodavatel mi neprokázal, co za špatné měření mohlo. Očekávám, že to za něj bude něco s baterií, což předesílal s dotazem na výměnu baterie.
Nedokážu se ztotožnit s tím, že bych měl platit za výměnu vodoměru (podle dodavatele fungujícího, ale ve skutečnosti a dle odečtů chybně měřícího) dodaným a nainstalovaným technikem, když nedošlo k žádnému zavinění z naší strany. Pokud zařízení neukazuje správné hodnoty, jako laik ho považuji za vadný, proto jsme souhlasili s reklamací, což byla zpětně chyba. Neměli jsme jinou možnost, jinak by stále neměřil skutečnou spotřebu a museli bychom čekat do pravidelné výměny. Vypadá to, že mohlo dojít k nějakému pochybení při výměně ze strany technika. Tím spíš platba bolí.
Dá se nějak bránit, nebo jsme se souhlasem s fakturačním postupem rovnou rozloučili s penězi?
Děkuji.
Poslední komentáře