Mám dotaz na osoby znalé.
Na stránce hledání schránek je odpověď na vyhledávání:
1/ “Datová schránka pro subjekt XY existuje, ale nebyla dosud zpřístupněna.”
Moje otázka zní: chápu správně, že se zatím schránka nachází v 15 denní lhůtě, a nejde do ní zatím nic zasílat? Tedy jakoby nebyla.
Ale nejpozději do 15 dnů půjde, i když se do ní majitel vejlupek nepřihlásí, a pak hned poběží fikce doručení 10 dnů, chápu to správně? Po uplynutí až dalších 7 dnů od doručení pro předžalobní výzvu, mohu podat žalobu.
2/ dále je na té vyhledávací stránce mají takové zmatečné vyjádření:
“Tip pro majitele: Pokud jste obdržel/a dopis s přístupovými údaji nebo e-mail s odkazem pro aktivaci, prosíme, použijte je, případně se přihlaste Identitou občana. Pokud nemáte aktuálně žádný prostředek pro přihlášení do datové schránky, dostavte se na pobočku Czech POINT a požádejte o nové přístupové údaje, s kterými se následně přihlaste do své schránky. Pokud tak neučiníte, bude neaktivní schránka zrušena a v prvním čtvrtletí roku 2023 Vám bude zřízena nová.”
Nerozumím poslední větě, však tato schránka byla právě zřízena v prvním čtvrtletí a předtím žádná neexistovala. Anebo se tato vymaže a zřídí nová? To je blbost ne?
Poslední komentáře