Vložil Justitianus, 19. Duben 2022 - 22:34

Poskytovatel služeb může vymáhat nezaplacené zálohy pouze do okamžiku kdy bylo (nebo mělo být) doručeno vyúčtování služeb. Po tomto datu se může domáhat pouze nároků plynoucích z (řádného) vyúčtování služeb. Viz rozsudek Nejvyššího soudu 25 Cdo 1977/2015 ze dne 23. 3. 2016.

Při tom je bezvýznamné zda SVJ doručilo řádné vyúčtování včas, nebo je doručilo opožděně, nebo je nedoručilo vůbec.

Podotýkám: Nelze vymáhat nezaplacené zálohy po datu kdy bylo/mělo být doručeno vyúčtování, ale je i nadále možné vymáhat příslušenství této zaniklé pohledávky, to jest:

  • úroky (pokud byly sjednány),
  • úroky z prodlení,
  • náklady spojené s uplatněním pohledávky.

Justitianus

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.