Jolly, jistě umíte číst: požádal jsem paní „Ava“ před třemi dny, aby odpověděla na mých pět otázek. Zatím se neobtěžovala regovat.
Nemám ve zvyku bavit se o fantaziích. Tvrzení že „vodoměr nefungoval“ je jednou z nich. Jisto je jen to, že vůbec netušíte zda vodoměr fungoval nebo ne. Snažíte se vyjít z neprokázaného a neprokazatelného tvrzení, které je navíc zjevně nesprávné.
A i kdyby snad v minulosti „vodoměr nefungoval“, paní Ava není schopná to prokázat: vodoměr byl mezitím vyměněn a ona si před demontáží neprovedla ani orientační „kbelíkovou zkoušku“ (natočením třikrát deseti litrů vody do kbelíku, pomalu, středním proudem a rychle).
Jediné co víme bezpečně je to, že za své problémy s vodou si může paní Ava sama.
- Ava napsala v úvodním dotazu: „… docházelo k mísení vody, SV tekla nekontrolovatelně do [T]V“. A dále: „… mám potvrzení, že vodoměr TV byl měně za jiný s klapkamy, protože docházelo přelévání vody“.
Závada tedy byla uvnitř jejího bytu, v některé mísicí baterii, která netěsnila a propopouštěla vodu z okruhu SV do okruhu TV. Za svou vodovodní baterii odpovídá vlastník bytu. Neodpovídá za to ani SVJ, ani vodárny, ani Techem.
Mohla už před třemi lety odstranit závadu na svém majetku buď výměnou té levné netěsnící baterie, nebo instalací zpětných klapek za vodoměry. Samozřejmě na svůj vlastní náklad. Ale ona se ke svému majetku chová jako by byla nájemce ve „státním“ bytě v 70. letech.
- Ava přece napsala: „SVJ (…) nereaguje na problémy v bytech“.
Bingo! Paní Ava tedy žije stále v socialismu; domnívá se, že je nájemcem a že jí bude někdo z PBH chodit do bytu hledat závadu a opravovat pákovou baterii. SVJ však není PBH (podnik bytového hospodářství). A když jí vyšli vstříc a poslali do bytu technika, ona si stěžuje že za výjezd technika se musí platit.
Justitianus
Poslední komentáře