Děkuji za Vaši obsáhlou reakci pane Justitianusi, Vložil Justitianus, 5. Březen 2021 – 6:28
Upřesním. Vlastníkům bylo doručeno na podzim 2020 vyúčtování za 2018 a 2019, některým vlastníkům bylo doručeno v.s. s chybou (detailně popsáno v úvodním dotazu). Vlastníci ovšem chyby předsedovi ve lhůtě 30 dnů po doručení vyúčtování nehlásili, vyúčtování tedy nereklamovali. Na chybu u některých v.s. jsem přišel až já s kolegyní. Po tom, co jsme si u předsedy vyžádali – vynutili vyúčtování pro všechny byty v SVJ, abychom mohli provést jejich kontrolu. Vyúčtování ostatních vlastníků nám zaslal až po 35 dnech.
1 – Je na takové nereklamované vyúčtování nahlíženo jako na „neřádné“ vyúčtování („neřádné“ je dle Vašich slov) i po uplynutí doby 30 dnů k jeho reklamaci?
2 – Skutečně u takto nereklamovaného vyúčtování platí, že? : Promlčecí lhůta pro vymáhání nedoplatků dosud nezačala běžet.
3 – Platí tedy i uplynutí lhůty k reklamaci? Kterákoliv ze stran (jak SVJ, tak i příjemce služeb) může jednostranně provést započtení vzájemných závazků a pohledávek.
4 – Lze tedy bez porušení zákona ze strany správce provést započtení závazků a pohledávek z několika chybných v.s. 2018 a v.s. 2019 v nadcházejícím v.s. 2020?
Neberte mé další informace a otázky jako zpochybňování Vaší odpovědi, připadá mi, že jste zacílení dotazu pochopil jinak než bylo myšleno. Proto uvádím další otázky a upřesnění. Děkuji za pochopení.
Poslední komentáře