Vložil Řešil (bez ověření), 16. Duben 2021 - 12:29

„Pokud jednáte s obcí, nepotřebujete vědět, jak momentálně obec vystupuje. Dokonce bych řekla, že to není ani v silách běžného občana.“ (Vložil An (bez ověření), 2. Únor 2021 – 7:27)

Paní An,

souhlasím, že rozlišení není v silách běžného občana. Proč se domníváte, že občan nepotřebuje vědět, v jaké roli obec vystupuje? Mám za to, že je to naopak dost podstatné a že by to obec měla důsledně rozlišovat, aby bylo z každé listiny (právního úkonu) patrné, v jaké roli obec vystupuje.

Příklady.

Zákon o svobodném přístupu k informacím. Jednou se použije, jednou se nepoužije. Kde je hranice?

Jednou je pracovník obce úřední osoba, a tudíž chráněná (se všemi důsledky), a jednou není, a tudíž lze použít běžný postup jako u nechráněné osoby. Kde je hranice?

Nadřízenost. Jednou je nadřízeným pracovníka obce starosta, podruhé není.

Nadřízenost. Jednou je nadřízeným orgánem obce krajský úřad, podruhé není.

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.