Vložil Justitianus, 17. Červen 2020 - 6:54

Milý pane Dvořáku,

úřednice byla povinna sama zjistit výši důchodu žadatele a jeho manželky. Právě proto má Úřad práce zřízen přístup do příslušného registru! A přesto – z lenosti nebo z neschopnosti – žádala abych jí přinesl oba důchodové výměry osobně na papíře. To mi nepřipadá jako „nápomoc nad rámec svých povinností“. Naopak! Uřednice odmítla plnit svou zákonnou povinnost.

Ty další dva dokumenty možná požadovala oprávněně (i když v zákoně ani v oficiálním návodu ÚP o nich není ve výčtu příloh ani slovo). Takže namísto abych to pohodlně poslal z domova datovou schránkou, musel jsem ty PDF soubory nahrát na flash disk, odnést 2 km do printcentra k vytištění, a pak jsem sedl do auta a jel 12 km tam a 12 km zpět, abych jí ta papírová lejstra předal v sídle Ouřadu.

Při tom mi úřednice mile sdělila, že vyřízení mé žádosti může trvat „až tři měsíce“.

Pane Dvořáku, Vy si možná představujete elektronizaci státní správy právě takto. V tom případě se určitě neshodneme.

Justitianus

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.