Vložil Justitianus, 19. Prosinec 2018 - 9:22

Markéta Gr. napsala: „Na předpisu by měl být uveden kontakt na koho se obrátit, pokud je jen od správce, ten je povinnen reklamaci předat výboru.“

Tato rada je nesprávná.

Podle zákona je podání námitky týkající se služeb nutné adresovat tomu, kdo poskytuje vlastníkovi jednotky služby spojené s užíváním bytů a rozhoduje o zvýšení záloh. Touto osobou bývá většinou SVJ. Nikoliv jakýsi smluvní správce!

Poskytovatel služeb spojených s užíváním bytů by měl být uveden v Prohlášení vlastníka budovy, nebo ve stanovách SVJ. Pouze tato osoba poskytuje vlastníkovi služby a je adresátem jeho námitek a návrhů.

Smluvní správce je zpravidla v právním vztahu pouze se SVJ. Nikoliv s vlastníkem jednotky. Pokud smluvnímu správci dojde od vlastníka jakákoliv „reklamace“, může to paní sektetářka při třídění došlé pošty klidně hodit rovnou do koše – a má vyřízeno. Takovou „reklamaci“ SVJ neuzná, protože jste vůbec nepodal námitku.

Jedinou výjimkou je případ, kdy přímo ve stanovách SVJ je uvedeno, že reklamace dodávek služeb, námitky proti vyúčtování služeb a návrhy na změnu výše záloh na služby uplatňuje vlastník jednotky přímo u smluvního správce, kterým je bytové družstvo Bytohor, IČ 12345678.

Justitianus

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.