Ještě je možné, že došlo k chybnému odečtu patního měřidla při vyúčtování roku 2016. Po reklamaci vodárny toto zohlední při dalším vyúčtování – tedy aktuální rok 2017. Znamenalo by to, že jste například v roce 2016 měli fakturovanou spotřebu o 300m3 nižší a vodárna to „dorovnává“ v roce 2017, kdy naopak máte fakturovanou spotřebu o 300m3 vyšší. V součtu za oba roky je to pak v pořádku.
Pokud je to tento případ, zjistíte to překontrolováním spotřeby a faktur (návaznost odečítaných hodnot) roku 2016 a 2017.
Nevím, zda je to ze strany vodáren úplně korektní postup, ale běžně tak postupují. Nespravedlivé to může být vůči vlastníkům, kteří v roce 2016 byt neměli a koupili ho až v roce 2017. Ti mají vysokou cenu vody. U ostatních byla v jednom roce nižší a ve druhém vyšší, v průměru tedy v pořádku.
Poslední komentáře