Pane člene výboru, v Prohlášení není napsáno, že členem je SVJ, čtěte pomalu a znovu a odpovězte si, kdo je vlastníkem teras. Já tam čtu, že vlastníci nemovité věci, tedy bytů. To není SVJ, SVJ je právnická osoba, které nepatří v domě NIC.
Bohužel, SVJ zastupuje dle NOZu vlastníky při reklamacích vad. ačkoli si nekoupilo NIC. A to je neštěstí, protože evidentně neumí statutáři chápat jednoduchý text.
Vlastníci si koupili od developera společné části, tedy i zatravněné terasy, nejspíš by měla být uvedena, někde v projktové dokumentaci, skladba takového souvrství, protože věřte, zatravněná střecha, a tu máte právě u Vás na domě, má svá poměrně náročná pravidla a developer ji měl samozřejmě dodržet, pokud ji nedodržel, mělo ji SVJ reklamovat, bohužel nyní podle NOZu, SVJ. SVJ rovněž, za vlastníky domu, je povinno po dobu trvání stavby archivovat ověřenou projektovou dokumentaci ke stavebnímu povolení. Má ji SVJ, že? Tak ji prostudujte, pokud ji náhodou nemáte, což je hrubá chyba, odeberte se na archiv příslušného stavebního úřadu a nahlédněte do ní, tedy, jakou skladbu měla mít ta zatravněná střecha. Vyžádejte si rovněž stavební deník, ten byste měli mít rovněž. Pokud skladba neodpovídá projektu, a z toho, co píšete, neodpovídá, reklamujte její skladbu včetně mizerného trávníku. A pak, pane, trávník není třeba rok pěstovat, koupíte si ho, tedy ten Váš developer za 100 Kč/m2 hotový v super kvalitě a druhý den ho užíváte. Nezapomeňte si požádat o prodloužení záruky na terasy o dobu, po kterou se budou opravovat. A hlavně písemně, nechat si potvrdit reklamační protokoly. Někteří developeři, např. Ekospol, nikdy a zcela systematicky žádný reklamační protokol nepodepisuje… Na něj se zákon na ochranu spotřebitele totiž nevztahuje.
Směle do toho a hlavně zapomeňte na to, že SVJ něco vlastní.
Poslední komentáře