Vložil VN (bez ověření), 17. Únor 2017 - 11:18

Co píšete,je pěkná teorie. Praxe bývá odlišná.. Navíc..nelze paušalizovat.Milion na účtu může být hodně moc na pětibytový dům,který prošel modernizací a který je relativně v pořádku.. Milion na účtu je zatraceně málo na dům,který má 200 jednotek a za posledních 10 let se v něm nic zásadního nerealizovalo.. Stejně tak částka na bytovou jednotku… 10.000 Kč na bytovou jednotku může být akorát pro byt o podlahové ploše 30m2 , ale zatraceně málo na byt o podlahové ploše 150m2. Navíc..každý dům je jiný.. bydlel jsem v domě,kde bylo 66 bytů.. 2 výtahy a plocha střechy… 600m2..takže na každý byt v průměru připadalo v průměru 9m2 střechy a na jeden výtah 33 bytů..dům , který řídím dnes má plochu střechy 4000m2 , výtahů 18 a počet jednotek 280..takže na průměrný byt připadá 14m2 střechy a na výtah 15 bytů.. takže u nás ty náklady budou úplně jiné.. Jednou jakýsi specialista , který se desítky let zabýval správou nemovitostí..došel k optimální výši úspor ve výši 500Kč/m2. Výbor by měl být složen z lidí,kteří budou rozumní.Přehnaně vysoké zálohy jsou k ničemu.Na druhou stranu nízké zálohy představují vzhledem k budoucnosti obrovské problémy.Cílem je najít vhodné optimum,které se může lišit od velikosti domu,stáří domu,obyvatel domu,stavu domu a dalších faktorech.Pokud bude malý dům o deseti jednotkách a všichni vlastníci budou dobře situovaní a spolupracující , není problém je v případě potřeby v pondělí obejít , v pátek večer se sejít někde v hospodě a něco rozhodnout.Tam ty zálohy a úspory mohou být minimální.. U velkého domu,kde vlastníci nespolupracují je problém už dosáhnout toho,aby shromáždění bylo vůbec usnášeníschop­né..Když bude problém, může se ze shánění a vybírání peněz stát problém , který se bude řešit x měsíců..

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.