povinnost umožnit nahlížení do dokumentů
Jako výbor máme povinnost umožnit nahlížení do dokumentů SVJ. Chci se tedy zeptat :
- jakých dokumentů se tato povinnost týká – myslím tím zabránění nechtěnému úniku obchodních a smluvních informací
- mohou se dokumenty „vydat“ žadateli bez toho, aby u jeho studování musel být člen výboru, příp. pracovník zpracovat.-účetní firmy,
2a) na jak dlouhou dobu nahlížení má žadatel právo 2b) jak často se může každý o toto právo ucházet ?
- při počtu 150 spoluvlastníků – jak alespoň každému 10. vyhovět
- jaké vzdělání, či znalosti, musí mít přítomný zástupce SVJ
- kdo převezme odpovědnost za to, že se nic z dokumentů neztratí
- musí přítomný zástupce SVJ žadateli poskytovat odpovědi na jeho případné otázky
- kdo uhradí finanční náhradu za strávený čas – respektive – kam a jak se „tento mimořádný příjem“ účetně zařadí
- je to příjem přítomného pracovníka, nebo příjem SVJ
- kdo a jak tento příjem zdaňuje ?
- jaká je obvyklá finanční náhrada členu výboru (zpracovateli účetnictví) za hodinu, strávenou při nahlížení do dokumentů žadatelem
- jak řešit případné žádosti o fotokopie dokladů, když žádnou kopírku SVJ nevlastní
- je nějaká představa, jaké vzdělání má pro svoji kontrolu žadatel mít
- je nějaká představa, jakou formu a odůvodnění má pro svoji kontrolu žadatel mít
- na závěr info – jsme starší dům se 150 spoluvlastníky, účetní uzávěrka hospodaření SVJ je každoročně každému předávána jak v písemné, tak elektronické verzi, každému je rovněž předávána zpráva o hospodaření jeho jednotky s vyčíslením všech nákladů vůči jeho zaplaceným zálohám
Pokud možno prosíme o Vaše právní informace a odpovědi, a případné rady a zkušenostmi s touto oblastí.
Poslední komentáře