Za mě jako účetní správy nemovitostí Vám říkám jedno – vždy jsem vyhověla. Domluvili jsme se s klientem na společném čase, který vyhovoval oběma, obyčejně celá „kontrola“ trvá tak cca 1–2 hodiny, ale klidně je s tim šanonem nechám v zasedačce i 4 (samotné) Vše je o domluvě, chtěla jsem však zpočátku vědět co vše chce kontrolovat, abych mu připravila podklady. Zpravidla jim tisknu: knihu faktur, přehled banky, přehled dluhů, soupis dosavadních nákladů. Na konci sezení má vlastník možnost diskuze či kopírování, pokud chce okopírovat 10 faktur, tak si to dle Příkazní smlouvy zaplatí (cca tuším 2 kč za jednu A4) nebo mi dá soupis faktur, které chce následně zaslat do mailu. Pokud chce bez domluvy nějaké velké výkazy, vždy mu je následně posílám elektronicky. Během poslední diskuze si zkontroluji zda mi něco „nevzal“. projedu faktury a výpisy (i když vše ještě nad rámec papírové formy, máme i v elektronické). Pokud má účetní vše dobře chronologicky založeno, není problém. Kontrola takového šanonu (cca 300 byťáku) vyjde na max 6 minut.
Každopádně právo nahlížet do dokumentů je určen zákonem. (§ 1179 Vlastník jednotky má právo seznámit se, jak osoba odpovědná za správu domu hospodaří a jak dům nebo pozemek spravuje. U této osoby může vlastník jednotky nahlížet do smluv uzavřených ve věcech správy, jakož i do účetních knih a dokladů.)
Poslední komentáře