Kdy byl dům rozdělen na jednotky a jak je tato skutečnost zapsána na Katastru (podle ZoVB nebo NOZ bytové spoluvlastnictví)? Pro pořádek v každém případě znovu apeluji sepsat dohodu o společné správě domu, kde se určí pravidla. Žádný spolek, SV a podobné bych nezakládala – je to zbytečné. Bohužel jeden z vás se té nevděčné činnosti zastupovat vlastníky, bude muset ujmout. Také je možnost požádat některou „správu domů“ v místě,aby se vám o dům starala – oni už budou vědět jak na to – ale za peníze samozřejmě a stále budete muset jednoho z vás pověřit jednáním s takovou firmou. O kolik položek se měsíčně jedná a o kolik ročně – zvažte, jestli to vůbec stojí zato. A jen na okraj – každý vlastník a dobrý hospodář si své peníze hlídá a každý z vás si určitě umí spočítat kolik a za co dal. Nezapomeňte, že účet na jednoho vlastníka v případě „zmrazení“ účtu (např. exekuce, smrt vlastníka)způsobí nemožnost se k penězům dostat i někdy několik let. I pro takový případ je třeba dohodnout regule v dohodě o společné správě domu. Je to jenom na vás, zvolte jednoduché a praktické řešení, které obstojí i v budoucnu!
Poslední komentáře