K Vašemu dotazu, uvedený příspěvek na správu by se měl vztahovat na náklady na správu (náklady na údržbu, opravy, zachování části v původním stavu), nikoliv záloh na služby. Ty byste měli řešit zvlášť v pravidlech o rozúčtování služeb uvedených ve stanovách.
Ještě doplním ke způsobu stanovení uvedeného příspěvku na správu. Dle § 1180 NOZ platí
„Slouží-li některá ze společných částí jen některému vlastníku jednotky k výlučnému užívání, stanoví se výše příspěvku i se zřetelem k povaze, rozměrům a umístění této části a rozsahu povinnosti vlastníka jednotky spravovat tuto část na vlastní náklad.“
Jak může tato povinnost vlastníka jednotky vzniknout a kdo mu je oprávněn takovou povinnost uložit je uvedeno v § 7 NV 366/2013
„§ 7
Činnostmi týkajícími se správy domu a pozemku z hlediska provozního a
technického se rozumí zejména
a)provoz, údržba, opravy, stavební úpravy a jiné změny společných
částí domu, včetně změn vedoucích ke změně v účelu jejich
užívání; týká se to také všech technických zařízení domu, jako
společných částí, dále společných částí vyhrazených
k výlučnému užívání vlastníku jednotky, pokud podle prohlášení nebo
stanov společenství vlastníků jednotek nejde o činnost příslušející
vlastníku jednotky v rámci správy této společné části na vlastní
náklady,“
Domnívám se, že společné části ve výlučném užívání některých vlastníků by měly být definovány v prohlášení nebo ve stanovách (nemělo by stačit jen rozhodnutí shromáždění bez úpravy stanov či prohlášení).
Jiná věc je pronájem společných částí. O tom by shromáždění vlastníků mohlo rozhodovat, příjmy z pronájmu by pak byly příjmem vlastníků jednotek.
Poslední komentáře