Michale, zaráží mne váš dotaz, ale budiž, zřejmě pokoušíte hledat problém tam, kde není. Každá jednotka v domě má svého vlastníka, případně je-li byt pronajatý, pak nájemce. Oba, jak vlastník jednotky, tak nájemce bytu v rámci poskytovaných služeb spojených s užíváním jednotky (bytu) se na úhradách za jejich poskytování podílejí podle pravidel nebo zásad, které by měly být součástí stanov SVJ, případně jsou obsaženy v dokumentu prohlášení vlastníka. Je úplně jedno, zda vlastník jednotky nebo nájemce bytu se v průběhu zúčtovacího období v jednotce nebo bytě zdržuje nebo ne, protože odpovědnost úhrady za tyto služby podle shora zmíněných zásad je jednoznačná. Pokud se týká např. vody, ta je zpravidla měřena poměrovými vodoměry a co si spotřebuji, to zpravidla poměrně musím uhradit. Obdobné je to s teplem pro vytápění, které do domu je dodáváno bez ohledu na to, zda jsem doma nebo ne. Totéž teplo k ohřevu teplé vody, která musí být k dispozici vždy, když přijdu domů a otevřu výtokovou armaturu teplé vody. O elektřině pro osvětlení a provoz domu včetně nákladů na provoz výtahu to platí bez rozdílu, neboť aby byly domovní elektroinstalace a výtah bezporuchově provozovány a především bezpečně, je třeba realizovat celou řadu preventivních opatření jako prohlídky, revize, odborné zkoušky, hradit paušální platby za elektrické jističe, …atd. Platba za odpad je obvykle řešena konkrétní místní obecní vyhláškou, která zpravidla řeší i výjimečné situace, kdy osoby za tuto službu platit nemusí, ale to skutečně v ojedinělých případech. Nehledejte prosím problém tam, kde skutečně není.
Zdeněk II Takže počet osob „0“ pro účely rozúčtování nákladů na poskytované služby jsou výmyslem pravděpodobně nějakého družstva nebo kdo vám to nakukal.
Poslední komentáře