Ano, s výše uvedeným souhlasím. Pokud nemáte změny stavby vedoucí ke změně účelu upraveny prohlášením vlastníka či stanovami jinak, jde o kompetenci shromáždění s postačujícím kvórem nadpoloviční většina přítomných za předpokladu usnášení schopnosti, tedy za přítomnosti víc než poloviny, takže ano, pokud to nemáte jinak upraveno, tak zákonu postačí například lehce nad >25% domu z přítomných lehce nad >50%.
A to na základě
Nařízení vlády o úpravě některých záležitostí souvisejících s bytovým spoluvlastnictvím č. 366/2013 Sb.
§ 7
Činnostmi týkajícími se správy domu a pozemku z hlediska provozního a technického se rozumí zejména
a) provoz, údržba, opravy, stavební úpravy a jiné změny společných částí domu, včetně změn vedoucích ke změně v účelu jejich užívání; týká se to také všech technických zařízení domu, jako společných částí, dále společných částí vyhrazených k výlučnému užívání vlastníku jednotky, pokud podle prohlášení nebo stanov společenství vlastníků jednotek nejde o činnost příslušející vlastníku jednotky v rámci správy této společné části na vlastní náklady,
Snížení hlasovacího kvóra je v
Občanský zákoník 89/2012 Sb.
§ 1206
(1) Shromáždění tvoří všichni vlastníci jednotek. Každý z nich má počet hlasů odpovídající velikosti jeho podílu na společných částech; je-li však vlastníkem jednotky společenství vlastníků, k jeho hlasu se nepřihlíží.
(2) Shromáždění je způsobilé usnášet se za přítomnosti vlastníků jednotek, kteří mají většinu všech hlasů. K přijetí rozhodnutí se vyžaduje souhlas většiny hlasů přítomných vlastníků jednotek, ledaže stanovy nebo zákon vyžadují vyšší počet hlasů.
Takže Vás asi nepotěším.
Poslední komentáře