"ZBYTEČNÝ odklad" dle ZoSL
Zdravím v (http://www.portalsvj.cz/…byt-ci-nebyt) vyvstal pro mne problém s pojmem „ZBYTEČNÉHO odkladu“.
§ 12 ukládá „Příjemce služeb oznámí poskytovateli služeb písemně a bez ZBYTEČNÉHO odkladu změny v počtu osob rozhodných pro rozúčtování“
§ 13 odst. 1
„…zejména nesplní-li příjemce služeb povinnost oznámit změnu
počtu osob…“
Z uvedeného mně plyne, že příjemce služeb povinnost oznámit změnu počtu osob, která nastala např. 15.1./15.2./15.4./15.5./15.6./15.7./15.10./15.11. splní včas, oznámí li ji před koncem rozúčtovacího období tzn. do 31.12. (tedy, jeli rozhodné období shodné s kalendářním rokem) a to za všechna změnové okamžiky najednou (poskytovateli zašle seznam obsahující „datum změny“ + "počet rozhodnýh osob platných od "data změny"")
Já si vykládám pojem „ZBYTEČNÝ odklad“ tak, že: je to datum „oznámení dle §12 ZoSL“ doručené poskytovateli služeb PO skončení zúčtovacího období. Oznámení doručené PŘED datem „skončení zúčtovacího období“ je VŽDY VČASNÉ.
A dále si nejsem jist pojmem „ZBYTEČNÝ“.
Poskytovatel tím může chápat dobu D+x (tj. „x“ dní po dni „D“
kdy nastala změna v počtu osob dokdy chce být (vrchnostensky) informován
tzn. třeba do 14-dní od změny). Aplikuje li se §2/2 NOZ, pak je to
výklad šikanózní, neboť „ZBYTEČNOST“ v §12 má vztah k hodnotě
„ROZHODNÉ PRO ROZÚČTOVÁNÍ“. Je zřejmé však, že
„ROZÚČTOVÁNÍ“ nemůže započít před ukončením „zúčtovacího
období“ → tzn. podle mne lze jen šikanózně vykládat, že oznámení dle
§12 je nutné zasílat do data D+x, protože překročení lhůty D+x nemůže
„rozhodnost pro ROZÚČTOVÁNÍ“ ovlivnit …stejně jako je nemožné
„věštit“ kdy a zda vůbec, budou existovat osoby „…u kterých
lze mít za to, že…“.
Zjistit hodnotu „…počet osob u kterých lze mít za to,
že…“ objektivně, nelze „věštěním“ ale jen
„měřením“ – a „měření“ lze provést, až PO skončení děje,
který je třeba objektivizovat. Pojem „ZBYTEČNOST“ sankcionovaný v §13/1
ZoSL tak nemůže vyplývat z překročení lhůty D+x (nehledě na to, že
„x“ tzn „zbytečnost“ je pojem zcela neurčitý) ale nepochybně
z překročení lhůty „konce zúčtovacího období“ pro doručení
oznámení poskytovateli, neboť teprve pak může oprávněně začít plynout
doba mající vliv na v §12 zmíněné „ROZÚČTOVÁNÍ“.
Moje otázka je formou příkladu:
Nechť příjemce změny „rozhodné pro roúčtování“ → neoznámil tuto
skutečnost dle §12 ZoSL (např. změny nastalé v datech:
15.1./15.2./15.4./15.5./15.6./15.7./15.10./15.11.) ANI do data pro
předání vyúčtování v r.2017 za rok 2016 (příkladně do dne
30.4.2017.
Vyčíslete mi prosím (včetně postupu), kolik by poskytovatel vyměřil dle §13/2 ZoSL příjemci za uvedená zpoždění:
- metodou „po skončení zůčtovacího období“ (x=0, pokuta=50Kč)
můj propočet (30.4. – 1.1.) dává 119dní*50kč =5.950Kč - metodou D+x (x=0, pokuta=50Kč)
můj propočet (30.4.2017 … 15.1.2016) dává (472 +441 +381 +351 +320 +290 +198 +167)= 2620dní prodlení z každého změnového data *50kč =131.000Kč
Co je tedy správně?
Poslední komentáře