Máme si vést účetnicví sami?
Dobrý večer,
jsme malé SVJ bytového domu o 4 jednotkách/4 majitelé. Budeme zapisovat SVJ do rejstříku a starat se o správu domu sami. Jediný problém ale vidíme v účetnictví. Účetnictví nikdo z nás nerozumí, přesto si myslím, že by to přeci nemělo být tak těžké se o to starat sami a prosím o rady, jak to účetnictví vést v „malém“, co všechno bude k tomu potřeba. Žádné velké opravy nebo investice neplánujeme. SVJ bude přijímat od vlastníků jednotek jen příspěvky na správu domu a pozemku, zálohy na elektřinu spol. prostor a vodu. Výdaje budou např. na revize komínů, hasící přístroje, pojistku domu a další malé prkotiny jako administrativní náklady na pozvánky ke schůzi SVJ, a pod. Z účtu SVJ se také bude platit vodárnám voda a elektrárnám elektřina, s nasbíraných příspěvků. To je vše. Mohl by tedy někdo poradit, jak těchto pár věcí vést, jak je evidovat, co kam účtovat a v čem?
Děkuji za pomoc.
Poslední komentáře