Vložil AsiTak, 29. Říjen 2015 - 12:58

Odpovídám na Vaše dotazy a názory ohledně Vašeho rozpočtu 2015.
DZ tvorba 500 tis. užití 150 tis.“ – zde chybí věcný plán rozpočtu tj. seznam: název akce a rozpočtová cena akce, celkem do výše 500 tis. To jste měli vyžádat (možná bylo sděleno ústně, je to rezerva nebo bude upřesněno později?), a případně bez toho rozpočet neschválit. Ale jste to schválili, tj. většinu netransparentnost hospodaření nevadí. Nakonec nemusí být projevem kriminálního činu, naopak může být projevem důvěry ve výboru, že až uplyne rok bude předložen přehled využití a bude obsahovat seznam akcí, které byly potřebné a oprávněné. Nemusí každého zajímat případně mít stanovisko zda nějaká akce DZ je potřebná či nikoliv. Těžko říct, která varianta je Váš případ.
Schvalování rozpočtu, zda je potřebný (a za služby „normální“)?
Celkový roční rozpočet za SVJ je soubor čísel ve struktuře položek předpisu plateb (tzv. evidenčního listu) vyznačující objem výkonu správy domu nebo dodávek plnění služeb (výnosy=nákla­dy=potřeba peněz). Nevidím důvod rozpočtovat za danou položku tři rozdílné hodnoty. Rovnost jsem zdůvodnil v jiném příspěvku, který byl vymazán. Nemá smysl stanovit náklady na teplo 880 tis. (stejné je to jen odhad) a zálohy 900 tis. Těch 900 tis. bude rozpočítáno do měsíční položky předpisu platby za teplo. Každý vlastník by měl vidět o kolik za teplo bude platit víc (a podle toho regulační ventil nastaví o stupeň níž) nebo méně. V jiném případě (u služby úklidu) můžete požadovat levnějšího dodavatele nebo úplně zrušit a uklízet sami. Schvalování je o tom, že případná změna finančního požadavku je akceptovatelná či nikoliv. Proto rozpočet úhrnný za SVJ by měl být doplněn i o rozpočet individuální pro každého vlastníka aby schvalování bylo kvalifikované.
SVJ „hospodaří“ i za položky služeb! A to spočítá v tom, že musí odhadnout výkon spotřeby, zajistit financování od vlastníků (organizovat výběr záloh) uzavírat smlouvy dodávek plnění od dodavatelů a proplácet závazky z dodávek vyplývající, sestavit roční bilanci záloh a objemu plnění, provést vyúčtování nebo/a vypořádání a hlavně „když to musí zaplatit“ aby SVJ mělo z čeho to zaplatit.
Závěrem, Váš rozpočet by šlo doplnit/vylepšit, ale i bez toho je akceptovatelný (dokonce Váš byl) a nemusí to být špatně, spíš záleží na konkrétním případu než o tom, co je napsáno ve stanovách.

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.