V našem SV se pojem fond oprav používá ve zprávě o hospodaření a také v evidenčním listě, kde jsou dokonce platby označené písmenem F jako fond. Naproti tomu v účetnictví jsou tyto peníze na účtě 955 Dlouhodobé zálohy. Je tedy evidentní, že jde o zálohově vybírané příspěvky na správu (mimochodem tyto zálohy SV vlastníkům nevyúčtovává na konci roku, což je podle mne také špatně).
NOZ samozřejmě mluví o příspěvcích na správu, které mají vlastníci platit, ne o příspěvcích do jakéhosi fondu oprav. Chci tlačit na to, aby se chybný výraz fond oprav přestal používat v EL i ve zprávě o hospodaření, aby byly tyto zálohy jasně jako zálohy označeny a na konci roku vyúčtovány.
Vím, kde NOZ mluví o příspěvcích na správu a kde o tom, že všechny zálohy (tedy i zálohově placené příspěvky na správu) musí příjemce vyúčtovat.
Ale nevím, kde najdu, že SV netvoří žádný fond oprav, tedy alespoň ne z příspěvků na správu. Poraďte prosím §§.
Děkuji
staarman
Poslední komentáře