Vložil lake, 3. Květen 2015 - 13:48

Nikdo rozumný zde přece neradil „přestat platit a čekat na řádné vyúčtování“.

Naopak rada podle práva zní: platit zálohy v předepsané výši souladné se zákonem, a po marném uplunutí lhůty pro vyúčtování a vypořádání vyzvat poskytovatele služby k vrácení všech Vámi uhrazených záloh za uplynulé období.

Nestane-li se tak, lze tento přeplatek vzájemně započítat na Vaši platební povinnost vůči dlužníkovi.

Vhodné je vyjádřit Vaše námitky k vyúčtování prokazatelně nejen poskytovateli služby, ale také všem odběratelům služby, kteří jsou účastníky rozúčtování. Nebudou pak moci tvrdit, že byli v dobré víře ohledně správnosti částek, plynoucích z (vadného) vyúčtování.

Připomínám, že nesplnění povinnosti vyplývající ze zákona č.67/2013 Sb. je sankcionováno pokutou ve výši 100 Kč za každý započatý den prodlení. To by mělo druhou stranu motivovat k předložení řádného vyúčtování v zákonem stanovené lhůtě.

Pokud se ovšem dodatečně ukáže, že vyúčtování bylo řádné, pak se situace otočí proti Vám a poskytovatel by mohl požadovat úrok z prodlení a poplatek z prodlení ve výši 1 promile z dlužné částky. Je tedy na Vás, abyste posoudil nakolik jsou Vaše námitky obhajitelné.

lake

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.