Rozúčtování záloh na služby spojené s užíváním bytu
Dobrý den,bydlím domě s 30ti byty ve vlastnictví SVJ.V minulosti účetní firma, která prováděla učetnictví vydala začátkem roku seznam záloh na služby spojené s užíváním bytu ve formě celkového seznamu všech vlastníků bytů.Z tohoto dokumentu jsem si mohl laicky porovnat zda předepsané částky /za např.:odvoz odpadu,úklid,výtah ,STA,a.pod./ při srovnání s bytem souseda / t.j.stejná podl.plocha,stejný počet osob/jsou stejné a nabyl jsem dojmu,že to účetní snad dělá dobře. Dnes po změně účetní firmy obdrží každý vlastník bytu pouze rozpis pro jeho konkrétní byt. Nemám tedy možnost si laicky některé položky porovnat a mohu tedy o správnosti výpočtu pochybovat.Postupuje účetní firma správně?Jaký je správný administrativní systém /písemná forma/rozúčtování záloh a tedy i konečného ročního vyúčtování? Znám jiné SVJ,které volí formu vyúčtování kde jsou na seznamu všichni vlastníci bytů a myslím si že tak je to správné. Děkuji a Vaše názory a odpovědi.
Poslední komentáře