Vložil lake, 1. Květen 2014 - 16:32

Paní Misme,
nemám žádné „naladění“, nejsem klavír. Pouze jsem Vás upozornil na to, že vycházíte z nesprávného předpokladu. I Váš závěr je z toho důvodu nesprávný.

372/2001 Sb. § 7
(4) Po uplynutí lhůty pro uplatnění reklamací konečných spotřebitelů vlastník do 30 dnů provede v případě jím uznaných reklamací opravu vyúčtování nedoplatku nebo přeplatku záloh, s kterou neprodleně písemně seznámí konečné spotřebitele v zúčtovací jednotce.

Z uvedeného plyne, že reklamace je oprávněná pouze tehdy, jestliže v jejím důsledku se změní výše přeplatku nebo nedoplatku. Pouze toto je jediný důvod, pro který by rozúčtovatel byl povinen provést opravu rozúčtování pro dům.

Už jsem Vám vysvětlil, že hodnoty uvedené pod č. 1 a 2 rozúčtovatel přímo nepoužívá k rozúčtování ani k vyúčtování. Používá pouze údaj č. 3. Chyba v údaji č. 1 či 2 není sama o sobě důvodem k reklamaci.

Řeknu Vám to ještě jinak: můžete se po zjištění nesrovnalostí v číslech č. 1 a 2 klidně obrátit na soud. Ten Vaši žalobu zamítne, neboť jste neosvědčila právní zájem: opravou těchto číslic by se Vaše vyúčtování nezměnilo ani o haléř. Rozhodující je totiž pouze částka v Kč (č. 3).

Nedostatek právního zájmu pro soud znamená, že jde o sudiče, který chce pouze zatěžovat soudní aparát zbytečným sporem, i když mu o nic nejde. Toto Vám nebude umožněno – a zaplatíte jak soudní náklady, tak náklady protistrany a samozřejmě odměnu Vašeho právníka.

Mějte se pěkně.

lake

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.