Vložil lake, 6. Březen 2014 - 7:02

Pane Jar, jestliže jste kupovali byty, je k tomu potřeba znát základní legislativní rámec. Prohlášení vlastníka budovy podle § 4 ZoVB povinně obsahuje:

g) pravidla pro přispívání spoluvlastníků domu na výdaje spojené se správou, údržbou a opravami společných částí domu, popřípadě domu jako celku,
h) pravidla pro správu společných částí domu, popřípadě domu jako celku, včetně označení osoby pověřené správou domu.

Takže dosavadní správce i Vy máte stanovena pevná pravidla, podle kterých se oba řídíte. To potrvá dokud nevznikne SVJ a neujme se správy. Pak se budete řídit stanovami. V Prohlášení vlastníka naleznete také odpověď na Váš dotaz ohledně platby ve výši 25 Kč/m2 – je otázkou, zda osoba pověřená správou je podle Prohlášení oprávněna sama stanovit a vybírat nějaké zálohy. A druhou otázkou je, zda záloha 25 Kč/m2 je přiměřená na účely běžné správy, údržby a oprav domu.

Ke kupní smlouvě: To, že přebíráte práva a závazky plynoucí ze smlouvy na správu domu, je sice pěkné, ale pokud kupní smlouva neobsahuje jejich konkrétní výčet, je v této části neplatná pro neurčitost.

Všechny takové závazky, které přecházejí na nabyvatele jednotky, musí být povinně uvedeny jinde: v Prohlášení vlastníka budovy. Pokud tam snad uvedeny nejsou, pak na Vás žádné závazky nepřešly. Tečka.

Bylo na Vás, abyste si vymínil, že Vám prodávající poskytne informace o všech závazcích, které na Vás podle Prohlášení přecházejí. Konkrétně jste měl požadovat buď kopie smluv s externími dodavateli, nebo mělo být v kupní smlouvě uvedeno kde se tyto smlouvy nacházejí a u které osoby do nich můžete nahlížet.

lake

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.