administrace platebních příkazů vs. stanovy
Dobrý den,
chování našeho výboru (který bude za týden čelit mimořádné schůzi, kde budeme usilovat o výměnu předsedy) je stále méně pochopitelnější. Nyní nám sdělil, že mění účet – přecházíme od jedné z malých bank (kde nejsme ani 2 roky) k ČS (nemající pověst zrovna nejlevnější banky) s odůvodněním, že dosavadní banka přechází na elektronický bankovní systém, tedy výlučné internetové bankovnictví, které neumožňuje, aby platební příkazy podepisovaly dvě osoby, jak praví naše stanovy.
Naše „vzorové“ stanovy mluví takto: Čl. VIII odst. (2) Výbor je statutárním orgánem společenství. Za svou činnost odpovídá výbor shromáždění. Za výbor jedná navenek jeho předseda. V době nepřítomnosti předsedy jej zastupuje místopředseda. Jde-li o písemný právní úkon, který činí výbor, musí být podepsán předsedou nebo v jeho zastoupení místopředsedou a dalším členem výboru. Podepisuje-li předseda spolu s místopředsedou, je podpis místopředsedy považován za podpis dalšího člena výboru.
My, členové, jsme tímto krokem zmateni a vzhledem k vyhrocené atmosféře v SVJ v nás tento krok příliš důvěry nevzbuzuje. Za 1) pokud je tento problém reálný, proč je řešen až nyní? Dle mých informací máme „bezhotovostní“ banku, která se dlouhodobě profiluje jako „internetová“. Za 2) měl jsem za to, že příkazy dle stanov skutečně podepisují 2 osoby, nicméně příkaz poté putuje k pověřené osobě (např. správci, který zajišťuje účetnictví), která komunikuje s bankou, takže snad platební příkaz dvě osoby podepisovat nemusí. Nebo se mýlím? Za 3) máme obavy, zda nejde o pokus zamést stopy v účetnictví přechodem k jiné bance. Nebo Vás napadají jiné motivy přechodu?
DĚKUJI.
Michal
Poslední komentáře