pane Lake,
když jsem kupoval byt, bylo nás „hejlů“ 70. Mohli jsme byt koupit nebo čekat až ho od Města koupí nějaký chytrák u kterého budeme nadále v nájmu za 15.000/měsíčně bez možnosti jakékoli účinné kontroly. Logicky tedy každý v r. 2003 byt koupil aniž by měl jakékoliv vědomosti o zákoně. Také třeba kvůli ceně, která byla celkem výhodná – což ale není podstatné.
Nebyly na začátku instalovány ani vodoměry ani ITN. Po jejich instalaci a prvním vyúčtování 2007 již stabilně reklamuji – což mi ale k ničemu není. A proč, protože reklamace je bez vyřešení pokaždé odmítnuta. Na žádost o podklady konstantně reaguje správce pověřený SVJ předtiskem ve kterém se uvádí, že „správce neshledal na rozúčtování nic chybného“. Na žádost o podklady zprvu tvrdil, že nemám právo kvůli „osobním informacím“. Později tuto žádost již jen ignoruje a vůbec se k ní nevyjadřuje – ani správce, který vyúčtování provádí, ani SVJ které by za to vyúčtování mělo být odpovědné.
Z FO se u nás hradí kde co – vlastníkům to asi nevadí, protože debata se vždy zvrhne v hádku a osočování jednoho vlastníka (nejsem to já) který se kontroly dožaduje hlasitěji a důrazněji.
Takže vzhledem k nevyřešeným reklamacím, bych třeba já mohl tvrdit že nepochybně neplatím „konkludentně“ ani neplatím „bez protestů“. Jenže co je ten SPRÁVNÝ postup, nevím doposud. A podle mne jej neví ani většina zdejších stěžovatelů.
Nechci litovat ale ani konstatování že „kdo se nestará o svá práva, ten o ně přichází“ nepomůže ani mně ani ostatním pozdě probuzeným nebo ignorovaným reklamovačům.
Moje otázka rezonuje opakovaně: stávající vlastník, který platí odhlasovanou částku dle §15/2 ZoVB – hlavně z nevědomosti, neboť zásadním přístupem SVJ je nepředávat žádné účetní či jiné informace – již nemá žádnou šanci na nápravu a bude dokonce svého vlastnictví platit zcela nedoložené, a stále se agresivně stupňující požadavky SVJ resp. té většiny spoluvlastníků, která výbor na uvedené činnosti výboru participuje?
Poslední komentáře