"Jak mám postupovat, pokud mi stavební družstvo nevyjde vstříc?
"
Nijak. Jak se říká: pláčete na nesprávném hrobě. Se stavebním
družstvem nejste v žádném právním vztahu. Proč s nimi vůbec jednáte?
Obracejte se na SVJ.
„[Zálohy] mi i tak přišly neadekvátně vysoké s každoročním
přeplatkem.“
Nu, a co jste s tím tedy udělala? V první řadě je na Vás, abyste se
ozvala. Některým vlastníkům se líbí mít vysoké přeplatky, protože sami
nedovedou plánovat a šetřit. Jsou pak šťastni, že se jim po vyúčtování
vrací vysoký přeplatek. SVJ není povinno je od toho odrazovat, ani pátrat,
proč si nechávají předepisovat bezdůvodně vysoké zálohy.
„Mám možnost oficiálně argumentovat tím, že byt sice vlastním,
ale neužívám, do konce roku ani užívat nebudu a byla jsem tam tedy za rok
2013 méně než 30 dnů?“
Argumentovat můžete čímkoliv. Ovšem skutečnost, že byt Vy sama
neužíváte, může být zcela bezvýznamná.
- Existují služby, které se nerozúčtují podle počtu osob. Např. náklady na vytápění, i jiné položky.
- Jestliže vlastník byt neužívá, mohl jej přenechat k užívání příbuzným, nebo jej pronajímá. O tom ovšem SVJ nic neví.
Pochopte, že Vaše argumenty by měly mít nějakou logickou spojitost s tím, čeho se domáháte. Vyjděte ze schválených pravidel rozúčtování jednotlivých služeb. U těch, které se rozúčtují podle (nějakého) počtu (nějakých) osob, musíte v první řadě pohlídat, aby tento počet byl nahlášen SVJ. Teprve na základě toho se můžete domáhat případného snížení záloh, samozřejmě pouze na tu službu, která má spojitost s počtem osob.
lake
Poslední komentáře