Jak již uvedli ostatní pisatelé, ze zákona máte právo znát celkové roční náklady jak na služby spojené s užíváním bytu, tak na provozní náklady mezi které můžeme zařadit např. drobné opravy, revize, pojištění, správu domu, odměny členů výboru, bankovní poplatky, atd. Je taktéž možné mít všechny tyto položky obsažené v jedná nákladové položce s názvem provozní náklady. Tento způsob je ovšem málo přehledný. V každém případě, informaci o těchto jednotlivých nákladových položkách získáte z výkazu zisku a ztrát (tzv. výsledovka – z účetnictví). Zde jsou uvedeny pouze celkové náklady. Pokud Vás zajímá, z jakých konkrétních položek se celek skládá, musíte požádat o hlavní účetní knihu, kde jsou uvedeny jednotlivé položky, ze kterých se celkový náklad složen. V každém případě Vaše roční vyúčtování by mělo obsahovat alespoň informaci o celkových nákladech na dům, nákladů na Vaši jednotku, předepsaných záloh a rozdíl mezi Vašimi náklady a zálohami. Toto se týká jak provozních nákladů, tak i služeb. Jelikož se poměrně často setkáváme s podobnými obtížemi s ročním vyúčtováním, které nemusí být motivovány ziskuchtivostí, ale pouze neznalostí, připravili jsme program pro vyúčtování ročních nákladů, ze kterého uvedené informace získáte a navíc veškeré náklady na jeden měsíc pro jednotku a informaci, zda výpočet je prováděn podle podílu v SVJ, podle osob nebo podle bytových/nebytových jednotek. Tímto lze předejít po veškerým pochybnostem, případně předěláváním celého ročního vyúčtování v případě zjištění chyby. Tento program již využívá několik správních firem, SVJ i bytových družstev. Na požádání zašleme. e-mail: info@agsa.cz
Poslední komentáře