Vážený limite, nejlépe je přečíst si zákon o vlastnictví bytů a používat ty pojmy, které jsou v něm uvedeny. Vlastník jednotky má zákonnou povinnost:
- přispívat na správu domu (§ 15 odst. 1 ZoVB)
- na tento účel hradit zálohy (§ 15 odst. 2 ZOVB)
Proto se zde (celkem logicky) hovoří o příspěvcích na správu domu, zkráceně příspěvek na správu. Pak jsou zde zálohy na správu domu (zálohy na správu). Stejně tak lze rozlišit příspěvky na služby spojené s užíváním jednotek (zkráceně příspěvky na služby) a zálohy na tyto služby. Když budete používat tyto názvy, máte na 100% jistotu, že každý ví o co jde (neboť si to může vyhledat přímo v textu zákona).
Můžete používat i jiné, vlastní pojmy, ovšem tyto pojmy musí být jednoznačně definovány nejlépe ve vašich stanovách, abyste se na ně mohli kdykoliv odvolat. Jinak si neporozumíte ani mezi sebou v SVJ. Totéž platí i v případě, že si tyto skupiny dělíte na menší části podle potřeby (např. zálohy na správu dlouhodobé a krátkodobé)
Nu, a naprostou ekonomickou a účetní zhovadilostí je nazývat vybírané zálohové platby „fondy“. Pojem „Fondy účetní jednotky“ je definován v § 27 vyhlášky č. 410/2009 Sb.. Účtování o fondech je závazně stanoveno v Českém účetním standardu č. 704. To nejde nijak „napasovat“ na zálohové účtování s cizími zdroji v účetnictví SVJ.
lake
Poslední komentáře