Vložil Ferat, 7. Prosinec 2012 - 12:00

Anonne, máte pravdu ale bohužel jen částečně. Již jsem to psal v jiné diskusi, ale berte v potaz, že nakládání s odpady a potažmo způsob placení za ně se v jednotlivých obcích (městech) liší často diametrálně! Záleží jaké obec přijala vyhlášky. Například zde v Chebu se vybírá roční poplatek ve výši 500,–Kč (od 1.1.2013 700,–Kč) a je vázán na osobu trvale a nově i přechodně přihlášenou k pobytu kdekoli na území města. Město samo si hlídá placení poplatku a prostřednictvím najaté svozové firmy si hlídá i pořádek kolem odpadových nádob. Pokud jich je málo, firma přidá, pokud jsou nevyužité, odebere. Systém funguje perfektně již řadu let. Zde nejsou SVJ, BD a jiní vlastníci obtěžováni nějakým objednáváním nebo rozúčtováváním poplatků za odpady. Trochu jinak je to u majitelů domků nebo podnikatelů na území města, ti si samozřejmě musí sjednat individuální smlouvu. Na vyzvání Městské policie musí být schopni doložit jak nakládají s odpady. Tedy nelze nemít v domku popelnici a vozit odpad na sídliště. „Šetřílkové“ tu mají smůlu. Univerzální rada jak odpady řešit není, je to dáno každou jednotlivou obcí. A samozřejmě že i tento systém má slabinu že nelze počítat s osobami, které se zde zdržují bez přihlášení. Toto ale nelze eliminovat nikdy.

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.