Dobrý den, pro mě byla má první zpráva o hospodaření docela oříškem. Náš správce funguje v režimu účetnictví Pohoda a tento software já samozřejmě jako laik neznám. Výstupy z něj pro mě byly docela peklem a vytvořit na těchto výstupech zprávu o hospodaření se zdálo být neproveditelné. Nakonec jsem ale našel způsob, jak podat snadno potřebné informace a zároveň provést kontrolu hospodaření správce – zde návod:
Vezměte si výpisy z účtu za celý rok. Na zhačátek zprávy napište stav na začátku a na konci roku. Dále zapiště obraty (kolik bylo na účet během roku posláno a kolik z něj odešlo). Máte. Dobře.Teď vypište veškeré příjmy svj. Částka která na účet přišla za rok, musí být součtem vámi všemi hrazených záloh za celý rok. Pokud to nesedí a přišlo méně, pak nejspíše máte něco v pokladně u správceš, který pochybil a včas nepřeposlal na účet.Pokud tam máte více než se mělo vybrat, budou to nějaké resty neplatičů…je třeba tyto jiné přijmy dohledat, rozumět jim a zapsat je do zprávy tak, aby součet přijmů seděl s tím, co v roce přišlo na účet svj. Jdeme na výdaje: Výdaje máte pravidelné i nepravidelné, nákupy a tak. Nejsnadnější je, vypsat je měsíc po měsíci, leden: výdaj1, 2, 3.....v excelu je to brnkačka. Levý sloupec popis výdajů, pravý částka. Všechny výdaje dohromady musí dát sumu výdajů na účtu. Fajn a teď je třeba kadždý výdaj doložit fakturou nebo účtenkou, aqby bylo jasné, kam peníze šly a zda oprávněně. No a to je v podstatě celé. Pokud vám sedí tohle, jakákoli další informace – třeba koli se vrátilo na zálohách (pozor, ne jmenovitě, jen celková suma)je už jen pozitivní informací navíc pro členy svj. Marek
Poslední komentáře