Pro PeDuPles : budu Vám parafrázovat – „matete přítomné“… Jsem členem výboru SVJ (119 bytů + 6 garáží, celková hodnota majetku přes 400 mil. Kč – roční obrat 26 mil. Kč). Přečtěte si pořádně můj předchozí příspěvek zejména co se týká „…vámi nesprávně nazývaných FO…“. Já jsem uvedl, že v žádném případu nelze běžné náklady (kopírování, nákup psacích potřeb a pod.) hradit z FO,ale z nákladů na správu domů. Pokud se týká odměn „statutárů“ ty mají být hrazeny ze zvláštního podúčtu OSO (v podvojném účetnictví), neboť i tyto odměny jsou plánovatelné (měly by být vloženy do finančního plánu SVJ na fiskální rok) a jako takové by měla jejich výše být předem schválena Shromážděním na následující rok. Tím pádem tedy je tato položka „odměn“ rozúčtována všem členům do jejich měsíčních zálohových plateb k naplnění plánovaného podúčtu. Výplata těchto naplánovaných (u na podúčtu OSO deponovaných) odměn je potom na konci roku podmíněna souhlasem potřebné většiny členů na Shromáždění. Potom jsou odměny vyplaceny.
Vaše výše uvedené připomínky zřejmě platí pouze pro malé SVJ, které snad mohou vést jednoduché účetnictví, ale u SVJ našeho rozsahu a velikosti je nutné vést podvojné účetnictví se vším, co k tomu patří… Odměny by v takovémto případu neměly být vedeny na účtu – náklady na správu domu – neboť zkreslují (v případě, že nebudou vyplaceny) celkový účet nákladů na správu domů. Našemu SVJ vede účetnictví profesionální firma – jako správce našeho SVJ – SBD ROZVOJ, již 9 roků na základě schváleného PC software, schváleného Ministerstvem financí ČR. Jinak si žijte ve vašich uvedených představách (do doby než se provalí nějaký problém v účetnictví vašeho SVJ)…
Poslední komentáře