Dobrý den, pane Lake (a mílí diskutující zde), rád bych s Vámi probral záležitost v našem SVJ. Jsem na straně vlastníka.
Více jak dva roky nefungovaly zvonky na venkovním tablu. V rámci ročních schůzí se toto neřešilo a jinými slovy – výbor byl více jak dva roky nečinný a neschopný nápravy.
Najednou – uprostřed tohoto léta – se udělala hurá akce, že Výbor SVJ venkovní zvonkové tablo vyměnil. Já převážnou část léta nebyl přítomný (dovolená).
Díky přechodu na jiný systém tím dosavadní domovní otvírače v jednotkách přestaly být definitivně funkční a navíc nekompatabilní (dozvěděl jsem se až později).
Nikdo z Výboru toto nekomunikoval, nepředstavil cenové nabídky, možnosti typů zvonků (např. video zvonkové tablo), ani přinejmenším barevné varianty kompatabilních domovních otvíračů, které existují.
Současně s výměnou zvonkového tabla Výbor vyvěsil rozpis jednotek ve společných prostorách, aby každý vlastník uvedl termíny dostupnosti, kdy se mu hodí výměna domovního otvírače v jednotce. Nebyl stanovený žádný termín či několik termínů, ve kterých má dojít k hromadné výměně otvíračů v jednotkách.
Rozpis také navíc očekával, že každý automaticky přistoupí na nákup nového domovního otvírače přímo od Výboru SVJ (očekávala se též platba přímo Výboru, nešlo z fondu oprav). Přístroj (Tesla Stropkov digitál) byl i oproti maloobchodní ceně nabízen Výborem za podstatně vyšší cenu, oproti nákupu odbornou elektro firmou, navíc při velkém odběru. Odhaduji, že cena je dvojnásobná. S cenou za domovní otvírač jsem nesouhlasil – Výbor odmítl variantu individuálního nákupu totožného přístroje (argument: dělá to jedna dodavatelská firma, ta ručí za celý systém).
Z principu je koncové telefonní zařízení (či domovní otvírač) součástí bytu.
V poslední verzi Stanov máme uvedeno, že „v působnosti Výboru je rozhodování o údržbě, opravě nebo stavební úpravě společné části, celková částka na úpravy a údržbu však nesmí překročit souhrnnou částku v součtu 1000Kč v průměru za každou jednotku v domě a 30000Kč na společenství v kalendářním roce.“ Domovní otvírač ale není společnou částí domu.
S ohledem na jiné zábavné věci v životě, než jsou nekonečné hádky s Výborem, jsem se rozhodl akceptovat předraženou variantu přístroje od Výboru. V ten moment výbor začal argumentovat „extra“ výjezdem dodavatelské společnosti za extra poplatek, který není natolik symbolický, abych nad ním mávnul rukou.
Výbor tvrdí, že jsem jediný, kdo vyměněný domovní otvírač nemá, přitom dle informací dalších vlastníků vím, že přinejmenším jedna jednotka přístroj také vyměný nemá.
Na základě diskuzí, které zde čtu, Výbor ne vždy postupuje standardně resp. v nejlepším zájmu vlastníků, a mnozí si stěžují až poté, co na něco Výboru přistoupili apod. Dále veškerá výběrová řízení probíhají u nás netransparentně, Výbor nabídky představuje napoprvé až při jejich samotném schvalování, vždy má pouze jednu nabídku s tím, že vždy firmy „nechtěly pro SVJ zakázku realizovat“, nikdy neumožnil zapojení vlastníků do poptávek, přestože to deklaroval a vlastníci projevovali zájem.
Jak vnímáte tuto situaci? Mám možnost odmítnout přístroj prodávaný od SVJ, zakoupit jej individuálně a žádat Výbor o zajištění instalace dodavatelskou firmou objednanou Výborem?
Jak vést komunikaci s Výborem?
V příspěvku výše zmiňujete trestní oznámení – přijde mně to jako velmi krajní řešení, ale pokud nebude jiného zbytí (necchi řešit soudně), budu muset tento způsob využít.
Jaký navrhujete postup, abych docílil funknčnosti domovního otvírače a jména na zvonkovém tablu?
Předem velmi díky za info.
S pozdravem „paffko“
Poslední komentáře