ztáta vody pro SVJ

Vložil karel malenovský (bez ověření), 28. Leden 2020 - 13:03 ::

Dobrý den,vznáším dotaz jak máme postupovat v případě ztráty vody v našem společenství kterou byt neumyslně zavinil nájemník.Měl v poruše tlakový ventil u kotle a voda odtékala do odpadu.Bytový vodoměr to neregistroval a na patě domu ano.Neudělal to schválně ale jeho nedůsledností a nekontrolou kotle vznikla za rok ztráta 150m3. Ztráta se táhla cca 5 let začala na 45m3 až po dnešní ztrátu.Zjistit to nebylo možné i když jsme po tom pátrali.Hl.vodoměr občas připisoval a ted se točil pomalu ale stále.Proběhla kontrola stupaček a po uzávěrech se dospělo k jednomu nájemníkovi který to způsobil. Jak postupovat s úhradou ztráty jde to na vrub SVJ nebo by to měl uhradit nájemník? V stanovách tento problém nemáme k řešení.Děkuji za radu.

karmal

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil JV (bez ověření), 30. Leden 2020 - 9:24

    Co máte za bytové vodoměry, že nezaregistrují přes 400 l denně? nejsou náhodou prošlé ?

    Vložil P_V (bez ověření), 28. Leden 2020 - 16:15

    Jak jste dospěli k tomu číslu? Pokud jako rozdíl mezi podružnými a hlavním vodoměrem, tak je to špatně. Ten rozdíl je obecně známý a má i mnoho dalších příčin, zejména nižší citlivost podružných vodoměrů. O nějakém odškodnění s dotyčným můžete jednat jen, pokud ten únik změříte přesněji. Třeba měřit čas na naplnění kýblu tím únikem.

    Vložil VN (bez ověření), 28. Leden 2020 - 13:25

    spíše pro právníky. Dle mého názoru je to o tom, zda máte v ruce dostatek důkazů . Také je otázka , zda to co se dělo před pěti lety není už promlčené.

    Vložil taz (bez ověření), 28. Leden 2020 - 13:15

    Vy máte v svj nájemníka,vaše svj vlastní byt,který pronajímá? Pokud pronajímá byt vlastník bytu, tak má škodu povinnost uhradit. Ať si to pak vyřídí se svým nájemníkem,jak uzná za vhodné. Ať si řeší mezi sebou, kdo to zavinil. Vlastník bytu musí mít svůj byt ve stavu, aby nezpůsobil škodu ostatním vlastníkům. A to platí i o kotli. Takže to uhradí vlastník bytu. Nevím tedy o jakém nájemníkovi to mluvíte a co vlastně řešíte.

    Vložil karel malenovský (bez ověření), 28. Leden 2020 - 19:37

    Ztrátu způsobil majitel bytu který tam bydlí.Chtěli bychom proplacení ztráty jen za r.2019 Ztrátu v litrech změřila firma která byla při zjištění závady přítomna. Byla po naměření do nádoby ztráta 18 l/hod.Ročně se to zvyšovalo protože ventil propouštěl víc a víc.Takže to ztrátu na hl.vodoměru registrovalo, ale neprotékalo to pořád. Až vloni se hl.vodoměr pomalu točil stále i v nočních hodinách.Tak jsme na to přišli.

    Vložil Vlastnik * (bez ověření), 3. Únor 2020 - 15:06

    Bavime se o bytovym vodomeru! Ktery bytovy vodomer neregistruje 18 litru za hodinu?

    Pokud jste to prukazne zmerili, se svedky, pak ano, tech 150 m3 ho vyzvete k uhrade, cca 15000 Kc, zalezi, jak zareaguje.

    Z tohoto duvodu se pouzivaji tzv.

    https://www.google.com/search…

    aby bylo vizualne kontrolovatelne, v jakem mnozstvi odteka voda a zda neni problem.

    Vložil Pavel II (bez ověření), 29. Leden 2020 - 18:08

    a pokud Vám neuzná dluh museli by jste se soudit s nejistým výsledkem. Pokud sledujete každoročně spotřebu a procentní rozdíl mezi patním a bytovými měřidly mělo by Vám, být zřejmé, že něco nehraje hned po jednom roce.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".