Způsob vymáhání za neoprávněného obohacení

Vložil Anonymous, 26. Duben 2009 - 16:47 ::

Může výbor SVJ zpětně žádat náhradu za škodu, která vznikla v roce 2004, kdy bývalá předsedkyně si z účtu SVJ vyplatila neoprávněně cca 4.000,– Kč (byly to účty za telefony). Např. sražením z přeplatku za služby? Je to vůbec právně vymahatelné? Děkuji Hanušová Romana, SVJ Školní.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil oli (bez ověření), 2. Prosinec 2010 - 17:43

    chtela jsem koupit byt adala jsem na nej deposit 40.000 a nepodepsala zadnou smlouvu . kdyz jsem mela hypo hotovou prisla jsem s ni s tim ze byt ihned kupuji ale realitka mi oznamila ze je jiz prodan.nikdy jsem nedostala deposit zpet.je to uz rok 2005. take jsem majiteli zaptaltila 1 mesic najemne s tim ze mi pocka.opet nevraceno. urcite mi reknete ze je to promlcene ze? dekuji

    Vložil rivr, 3. Prosinec 2010 - 1:44

    jak již uvedl Pavel je nutno přečíst §107/2 ObčZ. Bude záležet především na prokazatelnosti a na prokázání úmyslu se takto obohatit. Uvádíte ale, že „…na nej deposit 40.000 a nepodepsala zadnou smlouvu…“ půjde tedy o to zda máte vůbec něco prokazujcího, 

    • že byla záloha zaplacena
    • a za jakým účelem.

    rivr

    Vložil Bukovsky, 27. Duben 2009 - 11:49

    2004? To uz mate 5 let, namítne-li protistrana promlčení, soud Vám nic nepřizná…

    Vložil Jana1, 27. Duben 2009 - 6:05

    Jestli paní předsedkyně používala vlastní počítač, pevnou linku, připojení na internet a třeba i i-banking, nemyslím si, že částka 333,333/měsíc je přehnaná. Kdyby si mělo SVJ pořídit všechny potřebné komponenty „ze svého“. určitě by to vyšlo dráž.......Jana.

    Vložil JarekSVJ, 27. Duben 2009 - 6:57

    Jano to je jenom samé jestli…ale 4000,–Kč ve prospěch SVJ pouze za telefon se mě zdá být opravdu trošku hodně.

    Vložil Jirka1974, 27. Duben 2009 - 8:01

    Ono taky záleží na tom, jak je to velký. Pokud jde o 15 bytů, tak je to asi hodně, pokud je to stovka, občas je potřeba něco vyřídit, občas kontaktovat některé majitele, služby, správce tak i když se snažíš vyřizovat spoustu věcí mailem a přes pevnou, tak mi to nepřipadne až tak moc. Navíc jak bylo správně napsáno, příspěvek na net asi člověk nedostává … Ta suma mi nepřijde nijak přehnaná a pokud s tím má někdo problém, ať si to zkusí sám. Buď na tom prodělám, nebo tu sumu odhadnu, o pětikilo přestřelím a nějakej kretén se do mně začne navážet, že se chci obohatit. Nevděčná role bez šance zavděčit se…

    Vložil Jana1, 27. Duben 2009 - 7:57

    Ber to tak, že podle sebe jsem soudila.....Tak podobně jsem to řešila já. A úsudek člena SVJ: že je to jen za telefon, beru s rezervou.

    Vložil JarekSVJ, 27. Duben 2009 - 12:09

    Jasně Jano máš pravdu já přesně vím jak to „funguje“… ale Hanušová uvedla 4000,– pouze za telefon – podle toho soudím.

    Vložil Pavel, 26. Duben 2009 - 22:55

    Úmyslné bezdůvodné obohacení se promlčuje za 10 let (§ 107/2 ObčZ).

    Důkazní břemeno je ale na Vás. Jak prokážete, že se jednalo o úmyslné bezdůvodné obohacení? A při kvalitě našich soudů bych se asi soustředil na jinou oblast v SVJ. :-))

    Hezký den!

    Pavel

    Vložil E56 (bez ověření), 26. Duben 2009 - 21:34

    Na sražení z přeplatku za služby nepotřebujete soud. Srv. započtení podle ObčZ. Započíst je možné i promlčenou pohledávku.

    Vložil Pavel, 26. Duben 2009 - 22:48

    Podle § 581/2 ObčZ nelze započíst pohledávky promlčené, pouze pokud by došlo k dohodě, což nepředpokládám.

    Hezký den!

    Pavel

    Vložil Anonymo (bez ověření), 26. Duben 2009 - 21:23

    Je to právně vymahatelné. Bývalá předsedkyně se však téměř s určitostí dovolá promlčení a soud skončí pomalu dřív než začal. Doporučuji ty peníze odepsat. Můžete také apelovat na svědomí nebo strašit peklem. Anebo jí dávat najevo hluboké opovržení. Třeba něco z toho zabere. ;-)

    Vložil JarekSVJ, 26. Duben 2009 - 20:20

    Romano, souhlasím s tebou že 4000,– Kč za rok protelefonovat jako předseda ve prospěch SVJ je poněkud hodně. Osobně mám špatné svědomí, když si nechám proplatit za rok za telefon cca 600,– Kč a to jsem taky předseda. Neporadím ti ale ptám se co dělali soudruzi vlastníci v roce 2004, když si vaše předsedkyně proplatila ty 4000????

    Vložil vladislav, 27. Duben 2009 - 9:29

    Jako dlouholetý předseda výboru se setkávám i s těmito názory/že se obohacuji,že si nechávám proplácet všchno možné a pod./Abych zamezil jakýmkoliv dohadům, mám odsouhlasen shromážděním vlastníků/již řadu let/ paušál na telefon. Stane se, že mi nestačí, tak dotuji z vlastního.Uváděný příklad, že se předsedkyně obohatila o 4000,–je chybný,protože současné poplatky za pevnou linku dělají víc jak 415,– měsíčně,aniž zvednu sluchátko.., Jestliže by byla ochotna bývalá předsedkyně ukázat/jestli vedla/zápisy kdy a kam telefonovala, tak není o čem diskutovat,Ovšem ten 5ti letý odstup je příliš dlouhý.Kritik měl vystoupit,jakmile se o tom dozvěděl.

    Vložil Radim, 27. Duben 2009 - 16:23

    Nebyly to poplatky za pevnou linkou, ale 3× měsíční vyúčtování mobilního tlf. Žádný zápis, ani žádná dohoda s členy výboru nic co by bylo něčím podložené. Žádný PC ani internet, který by využívala pro činnost SVJ. Jen její vyúčtování, které si zaplatila z našeho účtu SVJ na svůj účet. Předsedkyni dělala za odměnu. Nový výbor by chtěl, aby se tyto peníze srazily z vyúčtování, soudní cestou jít nechceme, víme také, že je to zdlouhavé. Jen jestli je tato cesta je správná.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".